Roluri principale:John Leguizamo, Denis Leary, Ray Romano
Gen:Aventuri, Animație, Comedie
Durata:90
Rating:A-I (AP)
Producător:20th Century Fox, Blue Sky Studios
Premiera în România:31.03.2006

"Epoca de Gheață 2: Dezghețul" este continuarea filmului din 2002, realizat pe computer, reunind vocile lui Ray Romano, Denis Leary și John Leguizamo în rolurile iritabilul mamut Manny, sarcasticul tigru Diego și leneșul Sid. Alături de alți locuitori îmblăniți ai acelei ere, cei trei se bucură de dezghețul adus de schimbarea de climă. Dar distracția se termină când creșterea temperaturii provoacă topirea pereților glaciali, inundând valea paradisiacă. Cu doar câteva zile înainte de cataclismul așteptat, trioul se urcă pe o barcă gen Arca pentru a ajunge în celălalt capăt al văii.

Crezând că este ultimul din special sa, Manny este deprimat, dar o întâlnește pe Ellie (voce Queen Latifah), cu care pare însă a nu se înțelege. În film mai apar cu vocea Jay Leno în rolul lui Tony, un armadillo care este profet al Judecății de Apoi și vânzător de mașini uzate, și Seann William Scott și Josh Peck în rolurile lui Crash și Eddie, un cuplu comic de posumi. Dar scenele cele mai amuzante o au în centru tot pe veverița bulbucată Scrat, care în pauzele acțiunii principale caută soluția problemei ascunderii ghindei. "Dezghețul" poate fi perceput ca un film avertisment la încălzirea globală, dar mesajul principal este ca în primul film familia și prietenia.

Filmul este evident pentru copii, dar există și unele scene mai înfricoșătoare, precum cele cu niște monștri marini - înghețați din era dinozaurilor - ce ar putea naște vise urâte unora. Animațiile pe computer sunt mai bune decât în primul film, iar regizorul Carlos Saldanha a evitat din fericire referințele subculturale ce sunt prezente în alte producții animate. Cu toate acestea, filmul este în mare parte doar o continuare, lipsindu-i originalitatea primului. Amuzant, filmul este în final ceva mai slab decât originalul.

Filmul conține unele scene ce ar putea fi prea înspăimântătoare pentru copiii mici, ceva expresii necizelate și unele glume mai violente. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.