Regia:Martin Campbell
Roluri principale:Antonio Banderas, Catherine Zeta-Jones
Gen:Acțiune, Aventuri, Dramă, Western
Durata:129
Producător:Columbia Pictures
Premiera în România:24.03.2006

La sfârșitul mileniului trecut (1998), Antonio Banderas îmbrăca pentru prima oară mantia neagră ascunzându-și chipul sub "Masca lui Zorro". Acum se întoarce în "Legenda lui Zorro", regizată de același Martin Campbell. În film au trecut 10 ani, acțiunea petrecându-se în anul 1950, aristocratul Alejandro de la Vega (Banderas) ducând acum lupta pe un alt teren: al familiei.

Acum soț și tată, Alejandro își dorește o viață mai normală, dar nu poate renunța de tot la obiceiul de a lupta împotriva răufăcătorilor. Soția lui, Elena (Catherine Zeta-Jones), dorește ca el să își lase la o parte sabia și să nu mai fie un tată absent pentru fiul lor (Adrian Alonso), astfel că chipeșul nostru erou este sfâșiat între responsabilitatea pentru familie și destinul său de apărător mascat al celor oprimați. Cei care se tem că toate acestea i-ar putea dăuna lui Zorro, pot să stea liniștiți: frământările din familie nu stau în calea la ceea ce filmul este cu adevărat: o acțiune îndrăzneață plină de dueluri. Aceasta pentru că Zorro trebuie să demaște complotul sinistru al unei fraternități secrete, asemănătoare masoneriei, de a sabota demersurile Californiei pentru a deveni un stat suveran, și de a scinda uniunea prin declanșarea Războiului Civil.

Din distribuție mai fac parte Rufus Sewell, în rolul arogantului aristocrat francez Armand, personajul negativ din film, care îi face avansuri Elenei după ce ea și Alejandro se despart pentru un timp; Nick Chinlund în rolul lui Jacob McGivens, servitorul slugarnic și laș al lui Armand; și Julio Oscar Mechoso în rolul exuberantului Fray Felipe, confesorul fidel al lui Zorro. Cascadoriile sunt mai spectaculoase "Legendă" decât în "Mască", iar în ceea ce privește violența, ea este moderată, deși producțiile moderne permit acțiuni de o mai mare intensitate. Binele și răul sunt clar definite, și Zorro este întotdeauna de partea celor săraci și lipsiți de apărare. Ca în "Masca", farmecul acestei continuări constă mult în atracția dintre Banderas și Zeta-Jones. Campbell face o treabă bună echilibrând acțiunea, povestea de dragoste și comedia, ceea ce poate atrage o audiență largă.

Filmul conține violență, pericole, unele expresii ușor necizelate și aluzii sexuale. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.