Firewall

Regia:Richard Loncraine
Roluri principale:Harrison Ford, Paul Bettany
Gen:Acțiune, Drama, Thriller
Producător:Warner Bros.
Premiera în România:07.04.2006

"Program de protecție" (Warner Bros.) este un thriller tensionat care, ca în cazul celor mai multe thrillere, începe în cel mai banal mod. Jack Stanfield (Harrison Ford) duce o viață ordonată, într-un cartier de la periferie, alături de soția sa arhitect, Beth (Virginia Madsen), și doi copii, Sarah (Carly Schroeder) și Andy (Jimmy Bennett). Problema apare atunci când corporația multinațională Accuwest se pregătește să absoarbă banca la care lucra el.

O altă problemă apare acasă: Beth deschide ușa pentru a primi o pizza necomandată pentru a se trezi deodată prizonieră alături de copii. În acest timp Jack își bea cafeaua cu colegul de birou Harry (Robert Forster) și cu un afacerist, Bill Cox (Paul Bettany), care ar dori serviciile lui Jack pentru noua sa companie. Când Jack se urcă în mașină câteva momente mai târziu, Cox apare pe bancheta din spate, scoate un pistol și îi arată pe celular imaginea cu familia sa captivă. Jack este acum sunt controlul lor, sarcina pe care o are de îndeplinit în schimbul eliberării familiei fiind găsirea unei breșe în sistemul de securitate - tocmai de el proiectat - și transferarea a milioane de dolari într-un alt cont.

Cox îi cere lui Jack să lucreze "îmbrăcat" cu dispozitive de urmărire audio și video, pentru ca fiecare mișcare a sa să poată fi urmărită. Jack încearcă să le evite, dar este descoperit. Șeful lui Accuwest, Gary Mitchell (Robert Patrick) îl urmărește de asemenea, suspectându-l de lucruri necurate, îngreunându-i mai mult lui Jack sarcina. Cox apare la un moment dat în persoană, și îl forțează pe Jack să își împuște companioana de încredere Janet (Mary Lynn Rajskub). Jack și Beth fac toate eforturile pentru a scăpa din situația de criză, dar de fiecare dată sunt prinși. Evident în film există momente complet improbabile, dar per total "Program de protecție" oferă mult suspans, regizorul Richard Loncraine fiind la înălțime.

Ford comunică bine situația de criză, iar Bettany - pe care în curând îl vom vedea în rolul călugărului asasin din "Codul lui Da Vinci" - reușește să strălucească în rolul negativ. La un moment dat îi oferă o ciocolată tânărului Andy, știind bine că aceasta conține alune, la care băiatul este extrem de alergic. Deși tensiunea ar putea să fie prea întinsă ca timp pentru unii, violența este mânuită cu discreție. Scenele cu familia captivă sunt greu de văzut, dar mai degrabă pentru ce implică situația. Scene rapide, fără insistențe cum practică alte filme mai de prost gust. Inevitabil de-a lungul filmului sunt și câteva crime, dar filmul rămâne unul plăcut, mai ales în această ciber-epocă, jucându-se cu temerile noastre cele mai negre despre securitate și intimitate.

Filmul conține unele blasfemii, limbaj vulgar, violență, suspans intens și crime. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.