Roluri principale:Scarlett Johansson, Helen Hunt, Tom Wilkinson
Gen:Comedie, Dramă, Romantic
Durata:93
Rating:A-III (AP)
Producător:Kanzaman S.A.
Premiera în România:31.03.2006

Clasica piesă de teatru "Lady Windermere's Fan" a lui Oscar Wilde a cunoscut mai multe ecranizări: de la filmul mut al lui Ernst Lubitsch cu Ronald Colman, la musical-ul lui Noel Coward din anii 1950, sub titlul "After the Ball". Acum filmul revine cu un nou titlu: "A Good Woman" (în românește "O femeie pe cinste!"), destul de fidel punctului său de plecare, printre puținele inovații fiind mutarea acțiunii în anii 1930, în Italia.

Ca în precedentele ecranizări, în centrul acțiunii este Mrs. Erlynne (Helen Hunt), care are o istorie a relațiilor cu bărbați însurați. Resursele ei financiare sunt reduse, și nici restaurantele ce le frecventa nu îi mai dau pe credit. În pragul evacuării din locuința ei, Erlynne citește într-un ziar despre căsătoria dintre bogătașul Robert Windermere (Mark Umbers) și Meg (Scarlett Johansson), de unde îi vine o idee. Cuplul își petrece vacanța în Amalfi, Italia, unde merge și Erlynne, căutând să îl cunoască pe Windermere, învârtindu-se pe lângă el și pe lângă cercul său social, ce îi include pe Lady Plymdale (Diana Hardcastle) și pe contesa Lucchino (Milena Vukotic). Meg află de avansurile ce îi sunt făcute soțului ei de către Erlynne, dar și ea este prinsă într-o încurcătură amoroasă cu fermecătorul Lord Darlington (Stephen Campbell Moore). Cu toată disperarea, ea trebuie să ia o decizie, și încă una dură. Care?

Nu stricăm surpriza pe care scenariul filmului reușește să o păstreze destul de bine. Este suficient să spunem că Oscar Wilde știe să răstoarne situațiile. Regizorul Mike Barker a realizat filmul cu actori în principal americani. Hunt este din păcate neconvingătoare. Johansson se descurcă ceva mai bine. Scenariul nu este cel mai puternic punct al filmului, parcă și realizarea din 1925 capturând mai mult spiritul inteligent al piesei originale. Actualul film se adaugă altor ecranizări moderne după Wilde: "Un soț ideal" (1999) și "Ce înseamnă să fii onest?" (2002). De remarcat puritatea filmului la capitolul sexualitate și limbaj.

Filmul conține adulter presupus, încercare de seducție, trecut promiscuu și câteva scene neexplicite de dormitor, între soț și soție. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.