Roluri principale:Dennis Quaid, Rene Russo
Gen:Aventuri, Comedie, Familie
Durata:90
Rating:A-I (AP)
Producător:Paramount Pictures, Nickelodeon Movies
Premiera în România:17.03.2006

Rareori un remake depășește versiunea originală a filmului, iar "Ai tăi, ai mei și ai noștri" nu face excepție. Este un film cu mult inferior celui din 1968, ce îi avea ca actori atunci pe Henry Fonda și Lucille Ball. În centrul acțiunii se află două personaje: un ofițer de marină, Frank Beardsley (Dennis Quaid), rămas văduv, cu opt copii, și văduva Helen North (Rene Russo), care are zece copii, dintre care șase adoptați. Foști prieteni în liceu, cei doi se reîndrăgostesc, iar filmul prezintă complicațiile comice ce apar când încearcă să își contopească familiile într-una singură, nouă.

Frank își conduce familia cu precizie militară. Helen, a cărei copii sunt de diverse rase, nu face eforturi prea mari să controleze haosul din casă, permițând multe, inclusiv un porc ca animal de casă. Când filmul începe, amândoi își caută un nou partener. Se întâlnesc întâmplător într-un restaurant, de unde aflăm că s-au iubit în liceu: vechile scântei se reaprind, dar fiecare crede că celălalt este căsătorit. În final lucrurile se lămuresc iar cei doi se căsătoresc (ciudat, scena nu apare în film), iar casele celor doi se unesc ca uleiul și apa în același vas. Copiii din fiecare familie îi resping pe ceilalți, până când își dau seama că stă în puterea lor să își despartă noii părinți. Dar pe când reușesc, desigur, descoperă că se plac unii pe alții. Este oare prea târziu?

În ciuda finalului sentimental, regizorul Raja Gosnell se bazează prea mult în film pe gaguri răsuflate. Ar fi câștigat mult dacă s-ar fi întors la cartea originală a lui Helen Beardsley. Filmul se pretinde a fi după originalul din 1968, dar prea puțin. Chiar și o copiere replică cu replică ar fi fost de preferat. Quaid este o prezență plăcută în film, dar Russo este prea blândă, departe de excelenta prestație a lui Ball din original. O comedie bună ar trebui să fie înrădăcinată în realitate, dar multe scene - precum copiii atârnând unii de alții - sunt absolut imposibile. Nu există lucruri majore de obiectat din punct de vedere moral la acest film. Dar mai bine închiriați originalul. Chiar și generațiile tinere vor sesiza diferența între un film bun și un remake neamuzant.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.