Regia:Jim Jarmusch
Roluri principale:Bill Murray, Jeffrey Wright
Gen:Aventuri, Comedie, Dramă
Durata:106
Producător:Focus Features
Premiera în România:24.02.2006

Bill Murray oferă o prestație sub puterile sale, demonstrate în "Rătăciți printre cuvinte", iar regizorul de filme independente Jim Jarmusch ne oferă cel mai comercial film al său în "Flori frânte". Premiat la Cannes 2005, filmul ni-l prezintă pe Don Johnston (Murray), expert în computere, părăsit de ultima sa iubire, Sherry (Julie Delpy), rămas cu ochii fixați pe televizor, la un film despre cel cu un nume asemănător cu al lui: Don Juan.

După ce Sherry iasă din viața sa, Don găsește o scrisoare anonimă, roză, de la o fostă iubită, scrisoare din care află că are un fiu de 19 ani, plecat de acasă să își întâlnească tatăl pe care nu l-a cunoscut niciodată. Vecinul lui Don, detectivul etiopian Winston (Jeffrey Wright), crede că este o păcăleală la mijloc, și îi sugerează lui Don să își viziteze prietenele de acum 19 ani, pentru a-și da seama cine i-a putut scrie. Winston îi compune chiar un traseu lui Don și îl sfătuiește să se prezinte la fiecare femeie cu un buchet de flori roz.

Plin de silă și aproape pasiv, Don pornește pe urmelor femeilor ce le cunoscuse cu două decenii înainte. Prima este Laura (Sharon Stone), pe care nu o găsește acasă dar este primit de fiica ei, seducătoarea și surprinzătoarea Lolita (Alexis Dziena). Laura sosește într-un final, îl îmbrățișează cald iar după cină se culcă împreună de dragul vremurilor bune. Urmează Dora (Frances Conroy), căsătorită. Ea îl primește rece, după cum rece îi este relația cu soțul. Pe listă urmează Carmen (Jessica Lange), care comunică cu animalele. La final se întâlnește cu Penny (Tilda Swinton). Mai există o iubită, pe care o vizitează la cimitir, lăsându-i flori pe mormânt. De-a lungul vizitelor, Don caută indicii roz și mașini de scris.

Scenaristul-regizor Jarmusch se folosește de film pentru a comenta despre relațiile dintre oameni. Actorii sunt la înălțime, fiecare dând viață credibil personajului. Murray este luminos deși pare a nu avea legătură cu nimic ce se întâmplă pe lângă el. Reușește să îi transmită personajului acea singurătate și plictiseală pe care o trăiește Don. Filmarea este de asemenea de înaltă clasă, a unui magician al camerei: Frederck Elmes.

Filmul conține unele expresii vulgare, o scenă de nuditate frontală, sex premarital, băutură și droguri. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.