Regia:Adam Shankman
Roluri principale:Steve Martin, Bonnie Hunt
Gen:Aventuri, Comedie, Familie
Durata:94
Producător:20th Century Fox
Premiera în România:17.02.2006

O continuare a remake-ului din 2003 după comedia casnică din 1950 cu Myrna Loy și Clifton Webb, agreabilul film "Cu duzina e mai ieftin - Războiul taților" ne face să revedem familia Baker din Chicago: mama Kate (Bonnie Hunt), tatăl Tom (Steve Martin) și cei 12 copii ai lor. Fiica cea mai mare, Nora (Piper Perabo), însărcinată, se mută în Houston cu soțul ei Bud (Jonathan Bennett); fiul Charlie (Tom Welling) se gândește la o schimbare de adresă; iar proaspăta absolventă Lorraine (Hillary Duff) vrea să meargă la New York. Astfel sentimentul cuibului gol apare în sufletele lui Tom și Kate.

Sperând într-o ultimă experiență deosebită de familie înainte să plece copiii pe drumurile lor separate, ei plănuiesc o vacanță în aer liber împreună la Lacul Winnetka. Vacanța lor le este însă dată peste cap atunci când Tom se implică într-un joc obsesiv de câștigare a superiorității asupra rivalului său de mult timp, Jimmy Murtaugh (Eugene Levy), un fanfaron super-competitiv aflat în fruntea unui clan rival, care deține cea mai mare parte a proprietăților din jurul lacului. Jimmy sugerează ca duzina de copii ai lui Tom să concureze cu copiii săi într-o serie de întreceri pentru câștigarea Cupei Winnetka. Este ușor de imaginat hărmălaia care urmează, dar până când se așează praful, toți cei implicați ajung să aprecieze mai profund legăturile dintre ei.

Martin este într-o bună formă de comic, lăsându-și din când în când la o parte stilul expansiv cunoscut pentru câteva momente tandre tată-fiică alături de Sarah (Alyson Stoner), a cărei afecțiune copilărească față de unul dintre băieții Murtaugh este complicată de tații lor. Ca și în prima parte, Hunt aduce o căldură calmă, maternă. Fosta frumusețe din "Baywatch", Carmen Electra, în rolul tinerei soții a lui Jimmy Murtaugh, are parte de o îmbunătățire față de obișnuitele ei roluri frivole.

Absența conținutului problematic din film și puternica susținere a familiei ne fac să trecem ușor cu vederea peste eventualele neajunsuri. Filmul conține conflicte comice, precum și umor, limbaj și aluzii ușor necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.