Regia:Rob Reiner
Roluri principale:Jennifer Aniston, Kevin Costner, Mark Ruffalo
Gen:Comedie, Dramă
Durata:96
Producător:Warner Bros.
Premiera în România:10.02.2006

Ce ar fi dacă filmul "The Graduate" din 1967 ar fi bazat pe fapte reale? Ar avea relația dintre mai în vârsta doamnă Robinson și tânărul Benjamin Braddock repercusiuni după ani și ani? Aceasta este premisa, promițătoare dar în final dezamăgitoare, a filmului "Secrete de familie", ce reunește o distribuție bună în jurul unei povești neinspirate.

Sarah Huttinger (Jennifer Aniston) este o jurnalistă ce scrie rubrica de anunțuri mortuare a ziarului The New York Times. Este în pragul căsătoriei cu prietenul ei Jeff (Mark Ruffalo), dar are îndoieli în acest sens. Când filmul începe, ei zboară spre nunta surorii ei (Mena Suvari), în Pasadena. (În avion încearcă să facă dragoste, cu rezultate dezastruoase - este una din mai multele scene necomice din acest film.) Ajunsă acasă, Sarah află de la bunică, Katharine (Shirley MacLaine), că mama ei a avut o aventură înainte să se însoare cu tatăl ei. Acum ea trebuie să afle dacă zvonul e adevărat: se spune că "The Graduate" (mai întâi carte, în 1963, apoi film) a fost inspirat din propria ei familie, Katharine fiind de fapt "doamna Robinson" din poveste. Dacă ar fi așa, atunci Sarah ar putea avea de fapt un alt tată.

Sarah dă de urmele iubitului mamei ei, Beau (Kevin Costner), acum un miliardar celebru, și îi aruncă în față suspiciunile ei, spunându-i că ar putea fi fiica lui. El ascultă acuzațiile și apoi îi explică faptul că așa ceva nu este posibil, el fiind steril de mai mulți ani, după un incident la fotbal. O vrăjește cu farmecul său și în scurt timp îi vedem pe amândoi în pat, împreună. Urmează diverse neînțelegeri și sentimente contradictorii, inclusiv spectrul pentru Saraha de a se fi culcat cu propriul tată. La final toate se lămuresc, dar fără să lase un gust plăcut. Aniston se potrivește rolului, dar prezumțiile și acțiunile ei în mod repetat greșite, conform scenariului, o fac mai degrabă obositoare decât atractivă. Costner și Ruffalo joacă bine rolul bărbaților din viața ei. MacLaine este plină de viață și strălucitoare, ca de obicei, dar nu atât de savuroasă ca în recentul film "Eu cu sora mea mai mică". Regizorul conduce bine filmul, iar finalul ar putea fi considerat chiar pro-familist, dar există totuși prea mult balast.

Filmul are o viziune permisivă față de sexul premarital, include situații sexuale, unele blasfemii, limbaj vulgar, referințe la droguri, la prezervativ și nuditate parțială. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.