Dear Wendy

Regia:Thomas Vinterberg
Roluri principale:Jamie Bell, Novella Nelson
Rating:L
Producător:Lucky Punch
Premiera în România:03.02.2006

Dacă ai o armă, atunci ești sortit unui sfârșit trist. Acesta pare a fi mesajul regizorului danez Thomas Vinterberg la al doilea său film în engleză. Deosebitul, uneori provocatorul, dar la final nesatisfăcătorul "Dragă Wendy" se desfășoară într-un nespecificat oraș american, în care Dick (Jamie Bell) speră să nu ajungă miner ca tatăl său. Mulțumită dădacei sale, Clarabelle (Novella Nelson), nici nu va ajunge. Când îi moare tatăl, Dick începe o existență solitară, până când într-o zi primește vizita unui prieten, Stevie (Mark Webber), un alt singuratic, care induce în Dick dragostea pentru arme vechi.

Cu ani în urmă, Dick a cumpărat ceea ce el credea că este o armă falsă, de la magazinul de jucării al lui Susan (Alison Pill), dar acum Stevie îi spune că revolverul este real și îi face o istorie a armei. Dick își botează arma "Wendy" și vorbește cu afecțiune cu ea, de parcă ar fi o persoană umană. Dick și Stevie formează într-un final o bandă de tineri proscriși - Susan de la magazinul de jucării, invalidul Huey (Chris Owen), fratele mai mic al acestuia, Freddie (Michael Angarano), sacul de box al școlii. Este o societate secretă de fani ai armelor vechi, care se îmbracă cu haine dintr-o perioadă cu armele, și se întâlnesc într-o mină abandonată, unde trag cu armele și își spun "Dandies".

Cu toții sunt "pacifiști" declarați și nu au nici cea mai mică intenție să folosească armele în scopuri violente. Într-o zi, Krugsby (Bill Pullman), șeriful locului, îi spune că trebuie să fie în mod neoficial "ofițerul de supraveghere" al lui Sebastian (Danso Gordon), nepotul lui Clarabelle. Tânărul negru nu prea respectă legea. Dick acceptă nu cu mare încântare însărcinarea, și în scurt timp Sebastian este introdus între ceilalți Dandies. Sebastian îi spune lui Dick că mătușa sa este acum o singuratică, o dată pe an vizitându-și vărul din partea cealaltă a pieței: anul acesta îi este însă prea teamă să facă aceasta. Dick decide ca împreună cu prietenii săi să formeze un cordon de protecție pentru ca fosta sa dădacă să ajungă în siguranță la vărul ei. Socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg.

Vinterberg arată cu măiestrie cum acești tineri singuratici devin înamorați de arme, cum deși nu intenționează să le folosească se lasă atrași în misterul și puterea armelor. Este o premisă intrigantă, cu o paralelă la scară globală, dar filmul nu reușește să păstreze ștacheta sus. Locul de desfășurare a filmului seamănă prea mult cu scena unei piese de teatru. Bell joacă absolut strălucit. Filmul este anti-arme și anti-violență, citindu-se destul de clar intenția lui Vinterberg și a scenariului lui Lars Von Trier, dar sfârșitul este nesatisfăcător, chiar dacă, realistic vorbind, este singurul deznodământ posibil. "Dragă Wendy" nu este cu siguranță pentru audiența lui "Peter Pan".

Filmul conține blasfemii și limbaj vulgar, violență și sânge. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme nu a clasificat filmul.