Regia:Louis Leterrier
Roluri principale:Jet Li, Morgan Freeman
Gen:Acțiune, Thriller
Durata:102
Producător:Europa Corp.
Premiera în România:20.01.2006

Neașteptatul film "Dresat pentru a ucide" al regizorului francez Louis Leterrier, este un film de acțiune și o dramă în același timp, a cărui violență este înmuiată de surprinzătoarea latură emoțională. Desfășurat în sărăcăcioasa lume interlopă din Glasgow, filmul are în centru o armă mortală, adică pe Danny (Jet Li), crescut de un gangster nemilos, Bart (interpretat de Bob Hoskins). Asemenea unui câine, Danny este antrenat pentru a ucide. Între "mușcă-i" (de fapt "ucide-i"), Danny, ținut într-o cușcă, este docil și aproape copilandru.

Dar ceea ce începe a fi un clasic film cu violență în cote mari, devine, în parte doar, un film mai nuanțat atunci când Danny evadează și se împrietenește cu un acordor de pian, orb, american de origine, pe nume Sam (Morgan Freeman). Sam se află în Marea Britanie cu fiica sa adoptivă, Victoria (Kerry Condon), care a primit o bursă la conservator. Danny are parte pentru prima oară de amabilitate și compasiune, iar Sam și Victoria se folosesc de muzică pentru a îmblânzi bestia din el, ajutându-l să își recupereze umanitatea și să își rezolve misterul trecutului său neclar. Dar, așa cum oricine ar ghici, armonia în trei este întreruptă datorită istoriei violente a lui Danny.

Există câteva secvențe de bătăi - uneori brutale în mod gratuit - dar sunt ținute în lesă de nucleul emoțional al scenariului, una dintre secvențe ilustrând chiar cum Danny dorește să se distanțeze de mașina de ucis care a fost odată. Coregrafia luptelor a fost asigurată de Yuen Wo Ping ("Matrix," "Tigru și dragon"), oferindu-i lui Li numeroase ocazii de a-și arăta măiestria. Dar Li este convingător și în postura de cățeluș inocent ce se transformă în pit-bull când i se cere. Filmul atinge teme precum efectele depersonalizatoare ale cruzimii, puterea vindecătoare a iubirii, maleabilitate minților tineri la bine și la rău, natura liberului arbitru. Tocmai aceste profunzimi ridică "Dresat pentru a ucide" mai sus de linia de mediocritate a majorității filmelor de acțiune.

Filmul conține violență repetată, bătăi nemiloase, o întâlnire sexuală, scurtă nuditate, mult limbaj vulgar și o blasfemie. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.