Regia:Peter Jackson
Roluri principale:Naomi Watts, Adrien Brody, Jack Black
Gen:Aventuri
Durata:187
Producător:WingNut Films, Universal Pictures
Premiera în România:16.12.2005

După ce a strâns aproape 3 miliarde de dolari din lumea întreagă, și 17 premii Oscar, cu trilogia "Stăpânul Inelelor", Peter Jackson revine cu "King Kong", un film în care efectele speciale fac din film unul... cu adevărat special. Chiar dacă nu este "a opta minune a lumii", filmul lui Jackson reușește să preia clasicul film din 1933 al lui Merian C. Cooper și să îl ducă pe noi culmi. Lung de aproape 3 ore (adică aproape dublu față de original), filmul este fidel poveștii tragice ecranizate de Cooper, despre bestia față în față cu civilizația.

Hoinarul producător Carl Denham (Jack Black) o angajează pe actrița Ann Darrow (Naomi Watts) tocmai când aceasta trecerea printr-un moment deosebit de greu. Astfel aceasta semnează pentru un proiect despre care nici nu își imaginează ce impact va avea asupra vieții ei. Scenaristul angajat de Denham este Jack Driscoll (Adrien Brody). După o lungă introducere, îndrăzneața echipă ajunge la misterioasa destinație: Insula Craniului. Aici ei se întâlnesc cu un trib din epoca de piatră care trăiește pe o peninsulă, separată de restul insulei de un masiv perete, un parapet împotriva pericolului de pe partea cealaltă - Kong adică.

Ca în filmul original, Darrow atrage atenția băștinașilor care o iau captivă și o oferă ca jertfă umană gorilei uriașe, realizată digital ca o brută încărunțită și plină de răni, dar cu niște ochi sentimentali. (De fapt rolul lui Kong a fost "jucat" într-o anume măsură de un actor, Andy Serkis, ale cărei expresii și mișcări faciale au fost folosite pe computer pentru a-i da viață lui Kong.) După cum știți deja, între Kong și blonda sa victimă se înfiripă o relație specială, astfel că ea scapă din postura de mâncare de gorilă. Din acest moment filmul trece în modul acțiune-non-stop, echipa condusă de Driscoll urmărind gorila într-o lume pierdută a dinozaurilor. Kong care victimă și acțiunea se mută într-o altă junglă: "jungla" New York-ului, unde acțiunea continuă până la apogeul spectaculos de pe celebra Empire State Building.

Cu un buget uriaș ca gorila, de 207 milioane de dolari, Jackson și-a permis multe în film. Deși uneori sunt epuizante, scenele de acțiune sunt uimitoare, precum cea în care Kong are de-a face cu trei tiranozauri. Legătura specială dintre Kong și Darrow dă suflet acestui film. Cea mai mare realizare a lui Jackson, la sfârșitul filmului, nu este nici lumea dinozaurilor și nici reproducerea New York-ului anilor 1930, oricât de extraordinare ar fi fiecare din acestea - cu adevărat meritoriu pentru regizor este faptul că efectele speciale slujesc narațiunea, fără să piardă vreodată din vedere nucleul emoțional al povestirii. Interpretările sunt toate lăudabile, o mențiune specială meritând Serkis, care îi dă personalitate lui Kong.

"King Kong" combină ferocitatea cu unele imagini deosebit de calde, precum apusul de soare admirat de Kong și Darrow, uneori cantitatea de sentimentalism fiind poate în exces. Sentimentalismul este însă fără sex, și nici înjurături nu auzim, dar anumite elemente din film îl împing spre un rating AP-13 care poate ar fi putut fi evitat.

Filmul conține acțiune violentă intensă, unele imagini înspăimântătoare și unele expresii care îl fac nepotrivit pentru copii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.