Regia:Curtis Hanson
Roluri principale:Cameron Diaz, Toni Collette
Gen:Comedie, Dramă
Durata:130
Producător:Fox 2000 Pictures
Premiera în România:09.12.2005

În filmul "Eu cu sora mea mai mică" ("In her shoes"), avocata evreică Rose (Toni Collette), având o relație clandestină cu un bărbat cu o funcție mai înaltă decât a ei de la firma de avocatură la care lucrează, își regândește viața atunci când îl surprinde în pat cu sora ei, Maggie (Cameron Diaz), mai frumoasă, dar alcoolică și ușuratică. Incidentul le desparte pe cele două surori.

Rose renunță la importanta ei slujbă și ajunge să plimbe câini, în timp ce Maggie, care nu pare să poată păstra mult timp o slujbă, pleacă în Florida pentru a o căuta pe bunica lor din partea mamei, Ella (Shirley MacLaine), despre care credeau că a murit. Tatăl lor, recăsătorit cu glaciala Sydelle (Candice Azzara), a ținut-o pe Ella la distanță, și a ascuns scrisorile ei, după moartea prematură a soției lui atunci când fetele erau încă mici. Ella trăiește acum într-o comunitate de pensionari, iar Maggie renunță treptat la obiceiurile ei proaste și rămâne să locuiască între bătrânii de aici, învățând chiar să își depășească dislexia - o tulburare care o face practic analfabetă - citindu-i unui orb, fost profesor de engleză (Norman Lloyd). Între timp, acasă, Rose este curată de un avocat de la vechea ei firmă.

Ambele surori au fost marcate de accidentul auto care i-a fost fatal mamei lor, și, la fel ca Ella - care se consideră vinovată pentru moartea fiicei ei - au nevoie să se împace cu trecutul și una cu cealaltă, precum și cu tatăl lor. Nu dezvăluim prea mult spunând că până la urmă o fac. Sentimentalul film al regizorului Curtis Hanson transmite în final mesaje bune despre familie și iertare, cu o concluzie sănătoasă din punct de vedere moral. Chiar dacă este un film despre fete, bărbații nu ar trebui să aibă nici o problemă în a aprecia elementele umane ale poveștii.

Filmul conține glume și situații cu caracter sexual, o remarcă nereligioasă, o viziune permisivă cu privire la relațiile sexuale premaritale, nuditate parțială, tema sinuciderii, limbaj și expresii vulgare. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.