Regia:Mike Newell
Roluri principale:Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint
Gen:Aventuri
Durata:157
Producător:Warner Bros.
Premiera în România:02.12.2005

Harry Potter se întoarce în noua sa aventură, "Harry Potter și Pocalul de Foc" ("Harry Potter and the Goblet of Fire") (Warner Bros.), al patrulea film adaptat după extrem de popularele romane fantastice ale autoarei britanice J.K. Rowling. Regizat de Mike Newell, filmul este bine realizat, inteligent și încântător din punct de vedere vizual. Este însă primul din serie clasificat cu AP-13.

De la fantasticele imagini de început, filmul este probabil prea înspăimântător pentru copiii mici, care ar putea avea coșmaruri, tocmai acestea chinuindu-l pe eroul nostru ochelarist (un Daniel Radcliffe mai matur) la începutul poveștii. Acest lucru este în mod special adevărat pentru scenele în care apar "Devoratorii Morții", agenții demonicului Lord Cap-de-Mort (Ralph Fiennes cu un machiaj înfricoșător), care în sfârșit își face mult anticipata apariție în serie.

Cea mai mare parte a poveștii se învârte însă în jurul unei competiții inter-școlare cu trei probe, cunoscută ca Turnirul celor Trei Vrăjitori, care va fi găzduită la Hogwarts. Harry este ales să concureze alături de popularul Cedric Diggory de la Hogwarts, încântătoarea franțuzoaică Fleur Delacour (Clemence Poesky) de la Academia Beauxbatons, și bulgarul Viktor Krum (Stanislav Ianievski), de la Institutul Durmstrang. Periculoasele probe îi pun să se confrunte cu dragoni care scuipă foc, sirene amenințătoare și un labirint sinistru.

Însă pentru sfiosul Harry, aceste pericole pălesc în comparație cu încercarea de a-și găsi pereche pentru balul de la Hogwarts legat de Turnir; astfel este introdusă o ușoară poveste romantică între adolescenți în acțiunea filmului. Apare o nouă și interesantă dimensiune emoțională în relația dintre cele trei personaje principale, Harry, Ron (Rupert Grint) și Hermione (o înfloritoare Emma Watson), care continuă să se maturizeze de-a lungul poveștii.

Harry nu mai încalcă atât de mult regulile. Probabil pe măsură ce se maturizează, crește și sentimentul lui de integritate, pus în evidență de faptul că, în mai multe ocazii, își pune în pericol șansa de a câștiga pentru a face fapte onorabile (de exemplu, a salva o viață). "Pocalul de Foc" prezintă cea mai clară delimitare între "bine" și "rău" din seria de până acum, introducând chiar imperative morale în programa școlară a viitorilor vrăjitori.

În ciuda numeroaselor mânuiri ale baghetelor vrăjitorești, adevăratele victorii sunt câștigate prin jertfirea de sine. După cum sfătuiește Dumbledore: "Trebuie să facem față alegerilor între ceea ce este bine și ceea ce este ușor". Astfel de lecții de viață sprijină afirmațiile părintelui Peter Fleetwood, un oficial al Vaticanului care a făcut parte din Consiliul Pontifical pentru Cultură, că "preocuparea principală ... (a autoarei Rowling) este aceea de a ajuta copiii să înțeleagă conflictul dintre bine și rău."

Filmul conține imagini înfricoșătoare, scene cu amenințări intense și unele aluzii cu caracter sexual. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.