Regia:Olivier Marchal
Roluri principale:Gerard Depardieu, Daniel Auteuil
Durata:110
Rating:
Producător:Gaumont
Premiera în România:02.12.2005

Titlul original "36 Quai des Orfevres" se referă la secțiunea pentru investigații în cazuri de crimă a Poliției Naționale Franceze. În această secțiune există două divizii: BRI (de căutare și acționare) și ACU (anti-crimă). Leo Vrinks (Daniel Auteuil) conduce BRI. Denis Klein (Gerard Depardieu) conduce ACU. Pe vremuri prieteni, acum cei doi nu se sfiiesc să se sape unul pe celălalt, în goana spre postul de Comisar al Poliției Franceze.

O grupare criminală a reușit să jefuiască mai multe mașini blindate ale unor bănci. BRI și ACU vor să prindă banda și să le administreze o porție de "dreptate". Ambele divizii operează într-un stil dur, ce include fără probleme (morale) violența, tortura, intimidarea... Vrinks reușește să avanseze în anchetă, dar devine subiectul unei investigații de la interne. Klein, om corupt și imoral, se bucură de căderea lui Vrink, doar că acesta nu trăiește doar de ieri, așa că ascunde multe surprize. "Poliția judiciară" alternează între deosebit și banal. Imaginea este excelentă, producția superbă, dar există atâtea clișee încât uneori filmul alunecă, neintenționat, în comic.

Punctul cel mai slab al filmului, dincolo de violența șocantă, este prezentarea stereotipă a crimelor. Un polițist este împușcat când mai avea trei zile până la pensie. Gloanțele țâșnesc peste tot, dar chiar peste tot pe ecran, mai puțin în eroi. Gloanțele trec pe lângă mașini, dar nici unul nu atinge vreun cauciuc. Apoi, investigația lor - cum altcumva? - cere vizitarea de două ori (!) a unul club de striptease. Cu greu se poate găsi vreun clișeu care să nu fi fost reciclat în acest film. Mai trist este că regizorul filmului, Olivier Marchal, este un polițist pensionat, ce pretinde că filmul se bazează pe fapte reale. Dacă banalitatea poveștii sau violența grafică nu vă alungă de la film, atunci... căutați alt motiv să vă țineți departe de el.