Roluri principale:Helena Bonham Carter, Peter Sallis
Gen:Aventuri, Animație
Durata:85
Rating:
Producător:DreamWorks SKG
Premiera în România:25.11.2005

În 1989, animatorul britanic Nick Park a primit o nominalizare la Premiile Academiei pentru un scurt film de animație cu figurine din plastilină "A Grand Day Out", despre o entuziastă călătorie pe lună, în care a apărut pentru prima oară duetul format din inventatorul Wallace și fidelul său câine, Gromit. Cele două personaje au mai apărut în 1993 în "The Wrong Trousers" și din nou în 1995 în "A Close Shave", Nick Park câștigând Oscarul pentru amândouă animațiile. Acum Park și prietenii săi figurine fac un salt spre filmele de lung metraj în vesela și încântătoarea animație "Wallace & Gromit: Blestemul Iepurelui Rău" ("Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit") (DreamWorks).

Etichetat a fi "primul film de groază din lumea vegetariană", "Blestemul Iepurelui Rău" îi găsește pe cei doi conducând o afacere de control al dăunătorilor ("Anti-Pesto") într-un oraș din nordul Angliei, unde locuitorii sunt obsedați de a crește legume uriașe. Anuala Competiție a Legumelor Uriașe apropiindu-se, Wallace (voce, ca și până acum, Peter Sallis) și Gromit se confruntă cu o invazie de iepuri în oraș, care se înfruptă din plin din culturile de legume. După eșecul unui experiment prin care încearcă să oprească pofta nestăpânită de a mânca a animalelor, un monstruos iepure începe să devasteze grădinile oamenilor, ținta lui fiind produsele pentru competiție.

Wallace și Gromit sunt angajați de excentrica aristocrată Lady Tottington (voce Helena Bonham Carter) pentru a-l prinde pe infractorul urecheat înainte ca acesta să pericliteze marele concurs. Alte voci din film aparțin lui Ralph Fiennes pentru Victor Quartermaine, pretendentul dornic de faimă al domnișoarei Tottington, care intenționează să ucidă creatura; și lui Nicholas Smith pentru Rev. Clement Hedges, pastorul protestant a orașului care îi furnizează lui Quartermaine gloanțe speciale de aur. Personajele și decorurile miniaturale sunt realizate cu atenție până în cel mai mic detaliu, oferind filmului farmecul aparte al lucrului realizat cu mâna (dacă priviți suficient de aproape, puteți vedea amprentele artiștilor pe figurinele de lut). În ciuda câtorva glume "răutăcioase" pe care probabil majoritatea copiilor nu le vor înțelege, "Wallace & Gromit: Blestemul Iepurelui Rău" este un film recomandabil pentru întreaga familie.

Filmul conține duble înțelesuri și o glumă ușor nereligioasă. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.