Regia:Peter Hyams
Roluri principale:Ben Kingsley, Edward Burns
Gen:Aventuri, Dramă, SF, Thriller
Durata:103
Producător:Warner Bros.
Premiera în România:25.11.2005

Filmul de acțiune științifico-fantastic "Vânătoare fatală" ("A Sound of Thunder") este inspirat de nuvela clasică cu același nume a lui Ray Bradbury. Amplasată în viitorul apropiat, acțiunea se centrează în jurul unei corporații - Time Safari Inc. - care oferă călătorii în timp atent planificate unor bogați doritori de senzații tari, care plătesc bine pentru a se întoarce în timpurile preistorice și a vâna dinozauri. Pentru a asigura că viitorul nu va fi afectat, clienții trebuie să respecte trei reguli stricte: să nu schimbi nimic în trecut, să nu lași nimic în urmă și să nu aduci nimic din trecut.

Edward Burns este zoologul Travis Ryer - liderul expediției -, iar Ben Kingsley este lacomul director al companiei, Charles Hatton. Catherine McCormack interpretează rolul Dr. Sonia Rand, care a conceput tehnologia călătoriilor în timp, dar ale cărei avertismente legate de inerentele riscuri nu sunt ascultate. În timpul unui safari, un vânător nervos omoară fără să știe un fluture. Această greșeală aparent fără consecințe provoacă o reacție în lanț de efecte ce modifică evoluția, rescriind milioane de ani de istorie naturală și amenințând să nimicească omenirea.

Echipa se întoarce într-o lume foarte diferită, deși cel puțin la început schimbările sunt subtile: neobișnuite temperaturi ridicate și comportament ciudat în fauna marină. Însă pe măsură ce tot mai multe unde de șoc se propagă din trecut în prezent, lucrurile scapă de sub control. Plante carnivore împânzesc orașul Chicago și o nouă specie feroce de prădători - pe jumătate șopârlă, pe jumătate babuin - colindă în haite flămânde străzile care acum arată ca în Amazon. Împreună cu Rand, Ryer trebuie să găsească o modalitate de a îndrepta lucrurile înainte ca timpul să le-o ia înainte.

În ciuda ideii provocatoare care stă la baza sa, pelicula nu se ridică la înălțimea nuvelei lui Bradbury. Deși transmite un mesaj de avertizare legat de știința care își depășește limitele, are multe inadvertențe, comune poveștilor despre joaca cu timpul și spațiul. Filmul conține repetată violență științifico-fantastică, incluzând unele scene intense cu amenințări, o relație sexuală sugerată, cu nuditate parțială, o sinucidere și pe alocuri limbaj vulgar și necizelat. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.