Regia:Mike Binder
Roluri principale:Kevin Costner, Joan Allen
Gen:Comedie, Dramă
Durata:118
Producător:Zephyr Films Ltd.
Premiera în România:18.11.2005

"Culmea furiei", regizat de Mike Binder, este o comedie-dramă frumos interpretată, hazlie și, în cele din urmă, profund emoționantă, cu acțiunea amplasată într-o suburbie din Detroit. Terry Wolfmeyer - interpretată de superba Joan Allen - este o femeie furioasă care tocmai a fost părăsită de soțul ei, plecat peste graniță cu secretara lui suedeză, fără a-i spune un cuvânt. Acum, ea se descoperă pe sine ca o amărâtă alcoolică.

Deși poate nici în timpurile cele mai bune nu a fost o mamă model, lui Terry îi rămân în grijă cele patru fiice ale lor, deja destul de mari (Erika Christensen, Evan Rachel Wood, Keri Russell și Alicia Witt), iar ea își petrece zilele în singurătate, autocompătimindu-se. Apare vecinul ei, Denny, jucător de baseball ajuns DJ (Kevin Costner într-unul dintre cele mai bune roluri ale sale). El a iubit-o mereu de la distanță, și nu îi vine să creadă că soțul ei a plecat. Se oferă să petreacă timp cu Terry, chiar dacă aceasta înseamnă să devină tovarășul ei de pahar; prietenia lor se dezvoltă într-o relație fizică, deși Terry reacționează mai mult din singurătate și poate chiar din răzbunare față de soțul ei.

Denny ține cu adevărat la ea, emanând bunătate și devotament altruist față de Terry și fiicele ei. El devine un tată surogat pentru fete, care își are fiecare propria-i poveste. Hadley (Witt), cea mai mare, care termină colegiul, are un secret față de mama sa: are un prieten cu care, de fapt, este logodită și (mai rău) deja însărcinată. Vine apoi Emily (Russell), căreia îi place baletul, și care simte că mama ei este în puternic dezacord cu ea, fapt ce va duce la consecințe grave.

Andy (Christensen) dorește să renunțe la colegiu și să lucreze în mass-media. Cu ajutorul lui Denny, ea obține o slujbă ca asistent de producție la postul lui de radio, dar mai apoi cedează în fața avansurilor lui Shep, producătorul lui Denny (interpretat chiar de Binder). În fine, Popeye (Wood) este cea mai mică, și naratoarea filmului, care se îndrăgostește de un băiat sensibil de la școală, ce îi mărturisește că este homosexual și refuză oferta ei îndrăzneață (sau naivă) de a experimenta. Cele patru fete formează un grup iubitor, care se mai ceartă uneori, dar care se susțin în mod admirabil una pe cealaltă.

Multiplele fire ale povestirii sunt bine delimitate, până la întorsătura dulce-amară - și cu adevărat surprinzătoare - de la sfârșit. Binder de asemenea a scris scenariul pentru această fină observație asupra naturii furiei. El amestecă elementele comice și serioase cu o mână sigură, inserând în poveste secvențe referitoare la ramificațiile urii la o scară globală, fapt care subliniază bine ideea filmului. "Culmea furiei" transmite un puternic mesaj moral despre natura distructivă a dușmăniei, și în final este o puternică și emoționantă susținere a iubirii și a familiei.

Filmul conține o atitudine permisivă față de relațiile sexuale premaritale, limbaj grosolan, vulgar, câteva situații scurte cu conținut sexuale, consum de alcool și în treacăt și de droguri. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.