Roluri principale:Joan Cusack, Zach Braff
Gen:Aventuri, Animație, Familie
Durata:81
Rating:A-I (G)
Producător:Walt Disney Pictures
Premiera în România:18.11.2005

Afișul filmului "Puiu' mic" anunță în glumă "Sfârșitul este aproape". Cu adevărat, pentru Disney sfârșitul supremației în industria desenului animat este aproape dacă merge în direcția indicată de acest film. Studiourile Disney au abandonat desenatul manual pentru a intra în competiție cu greii în digital de la Pixar ("Toy Story," "Monsters Inc.," "În căutarea lui Nemo" și "Incredibilii") și de la DreamWorks ("Shrek"), astfel că "Puiu' mic" este primul lor film animat complet doar cu ajutorul calculatorului. Din păcate, "Puiu" pare mai degrabă un curcan.

Bazat pe o clasică poveste pentru copii, filmul îl are în centru pe un pui de găină (voce Zach Braff) care dă alarma apocalipsei, informând că cerul cade, provocând o adevărată panică. La final se dovedește că este o alarmă falsă iar el ar vrea să intre în pământ de rușine: nu numai jumătate de oraș a fost distrus, ci și reputația sa. Pentru a salva ceva din demnitatea sa și pentru a câștiga aprobarea tatălui său dezamăgit, Buck Cluck (voce Garry Marshall), Puiul se alătură echipei de baseball a școlii, ajutând-o să câștige - acest fapt îi mai schimbă puțin gustul rău lăsat de faza penibilă prin care trecuse recent. Și după ce tocmai s-a redresat în ochii lui și ai altora, o bucată din cer cade cu adevărat pe capul lui, anunțând ceea ce pare a fi o invazie extraterestră. Dar oare îl va mai crede cineva acum?

Chicken Little va porni totuși, alături de Runt (Steve Zahn), Abby Mallard, aka Rățușca cea urâtă (Joan Cusack), și Peștele afară din apă (Dan Molina), să salveze orașul. În distribuție îi mai regăsim pe Patrick Stewart ca Mr. Woolensworth, Don Knotts ca primarul Turkey Lurkey și Amy Sedaris ca Foxy Loxy. Disney este la început în industria filmelor generate pe calculator, și se vede în acest film, care nu se ridică la înălțimea lui Pixar. Vibrant, dar totuși nu absolut remarcabil, filmului îi lipsește căldura vechilor producții Disney. Și culmea, investiția în 3D a făcut ca personajele să fie extrem de bidimensionale, fără prea multă personalitate. Prima oră amintește cumva de "Războiul lumilor". Regizorul a strecurat apoi numeroase elemente ale culturii pop, ceea ce îi scad șansa să devină un clasic al tuturor timpurilor. Dar, ca toate filmele Disney, și acesta celebrează valori universale, precum iubirea dintre tată și fiu, și oferă un mesaj ziditor despre încrederea de sine.

Filmul îi este dedicat lui Joe Grant, decedat cu ceva timp în urmă, omul care a lucrat la filme clasice precum "Dumbo", "Pinochio", "Albă ca Zăpada și cei șapte pitici" și "Regele Leu". Deși "Puiu' mic" este categoric recomandabil ca amuzament, comparat cu capodoperele amintite pălește, indicație a faptul că cerul nu a căzut poate încă pe Disney, dar scenariile au decăzut cu siguranță.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.