Roluri principale:Jason Statham
Gen:Acțiune, Aventuri
Durata:87
Rating:O (AP-13)
Producător:Europa Corp.
Premiera în România:04.11.2005

Ca predecesorul său, "Curierul 2" oferă acțiune non-stop, cu cifră octanică ridicată. Și dacă de el se vor bucura fanii originalului din 2002, dornici de goană nebună, nu se poate să nu remarcăm ușurința cu care Hollywood-ul oferă filme în stilul jocurilor ultra-violente de computer, pe post de "distracție". Mutând acțiunea în Florida, urmarea la "Curierul" ni-l prezintă pe același Jason Statham în rolul angajatului dispus la orice, Frank Martin. Ca o favoare pentru un prieten, Martin - fost membru al Forțelor Speciale, care se pune la dispoziția oricui plătește ca mercenar și transportator de orice - își ia o vacanță de la munca sa "obișnuită" pentru a lucra ca șofer pentru o familie bogată din Miami.

Nu după mult timp, Martin se dezlănțuie ca un înger al răzbunării atunci când fiul cel mic al familiei. Jack (Hunter Clary) - de care el s-a atașat - este răpit ca parte a unui complot ce amenință cu răspândirea unui virus mortal. Alessandro Gassman (fiul actorului italian Vittorio Gassman) îl interpretează pe Gianni, nemilosul răpitor, iar Kate Nauta pe periculoasa Lola. Veteranul galic Francois Berleand se întoarce în rolul polițistului și prietenului Tarconi, dar doar pentru comic. Deși Louis Leterrier mai aerisește brutalitatea cu umor, majoritatea "glumelor" își pierd farmecul datorită cruzimii scenelor. Statham dovedește a avea o carismă deosebită, actoricește vorbind, reușind să facă plăcut spectatorului personajul său imoral. Pe lângă puterile lui fizice, în acest film intrăm mai mult în contact cu latura sa sentimentală, umană - doar intuită în primul film - în special prin relația acestuia cu Jack.

Să nu înțelegem însă greșit. Deși acest film arată pe alocuri o dimensiune umană a lui Martin, grosul interesului acestuia este reprezentat de obsesia de a rupe în bătaie pe unii și pe alții. Filmul este impresionant, în speță la capitolul efecte speciale, dar până și James Bond ar râde de irealismul lor. Trecând peste acțiunea non-stop epuizantă, "Curierul 2" este bine realizat, dar carnagiul nu poate fi trecut sub nici o formă cu vederea.

Filmul conține violență excesivă, care rămâne fără urmări, scene ce denotă lipsă de respect pentru oamenii legii, întâlnire sexuală, nuditate, limbaj vulgar. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.