The 40 Year-Old Virgin

Regia:Judd Apatow
Roluri principale:Steve Carell
Durata:116
Producător:Universal Pictures
Premiera în România:04.11.2005

Am mai văzut așa ceva. Prietenii unui tip extraordinar de rușinos, care nu a avut niciodată vreo prietenă, se hotărăsc să îl ajute să își găsească adevărata iubire. Doar că "Virgil la 40 de ani" implementează ideea clasică prin metode vulgare și adesea ofensive.

Andy (interpretat de simpaticul și comicul Steve Carell) lucrează la un magazin de electronice, avându-i ca și colegi pe sexiștii David (Paul Rudd), Jay (Romany Malco) și Cal (Seth Rogen), porniți să îl ajute să își piardă virginitatea. Printre metodele folosite de prietenii lui Andy se numără participarea la un chef cu femei care dansează la bar, inundarea cu pornografie și prezervative, întâlniri fixate în fugă, inclusiv cu o prostituată ce se dovedește în final a fi un travestit. O cursă cu mașina în timpul căruia o femeie beată încearcă să îl seducă, dar în final îl umple de vomă, este cumva emblematică pentru umorul filmului.

Într-o zi, Trish (Catherine Keener) - care lucrează la un magazin șubred de peste drum - vine în magazinul de electronice și apare o scânteie a dragostei. Aflăm despre ea că este mama a trei copii, și bunică, iar după ce el are curajul să o invite la o întâlnire, relația dintre ei începe să se materializeze. Trish nu înțelege reticența sa de a se culca cu ea, iar Andy nu îndrăznește să îi spună - de aici complicațiile. Filmul regizat și co-scris de Judd Apatow are multe ingrediente bune, precum o distribuție inspirată. Pe lângă cei amintiți deja, să mai spunem că în film joacă și Elizabeth Banks, Jane Lynch și Kat Dennings. Toți, absolut toți, și mai ales Carell, meritau însă un film mai bun.

Chichița comică este clasică, dar punerea în scenă - la care a participat și Carell - este dezolantă. Înjurături cu nemiluita și discuții și situații sexuale în șuvoi fac din film două ore stânjenitoare și fără gust. În mod ironic, după ce romanța dintre Andy și Trish prinde contur, tonul filmului se îmbunătățește, dar chiar dacă finalul este satisfăcător din punct de vedere moral... este prea târziu. Aceeași idee de film, aceeași actori, dar un alt scenariu ar fi putut oferi un film relaxant și amuzant. "Hitch", care a înregistrat recorduri la încasări, a mers pe o idee cumva similară, dar fără atâta limbaj și scene vulgare. "Virgin la 40 de ani" nu are cum să placă decât eventual tinerilor vulgari, audiența - se pare - vizată de film.

Blasfemii, limbaj necizelat, epitete rasiale, nuditate, conținut sexual intens, viziune deschisă relativ la sexul premarital, folosire de prezervative, înjosirea femeilor, umor vulgar, folosire de droguri, beții. Pentru toate aceste motive, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.