Regia:John Singleton
Roluri principale:Mark Wahlberg, Terrence Dashon Howard, Andre 3000
Gen:Acțiune, Dramă
Durata:109
Producător:Paramount Pictures
Premiera în România:21.10.2005

Expresia "frați de sânge" primește noi sensuri în super-violenta dramă "Patru frați", regizată de John Singleton. Cu acțiunea în Detroit, filmul îi are în centru pe patru duri ai străzilor, crescuți ca frați, care se întorc acasă pentru a răzbuna moartea mamei lor adoptive, Evelyn Mercer (Fionnula Flanagan), ce i-a luat sub aripa ei protectoare atunci când societatea s-a descotorosit de ei.

După cum putem vedea de pe afișul filmului, dintre cei patru frați, doi sunt negri, Jeremiah (Andre Benjamin) și Angel (Tyrese Gibson), iar doi sunt albi Bobby (Mark Wahlberg) și Jack (Garrett Hedlund), cel mai tânăr din trupă, pe seama căruia se face constant glume despre sexualitatea sa (ambiguă). Moartea Evelynei în timpul unui jaf într-un magazin, pare inițial a se încadra în clișeul "omul la locul nepotrivit și în momentul nepotrivit". Frații însă conduc propria lor investigație pentru a ajunge la concluzia că lucrurile nu s-au petrecut întru totul cum vrea poliția să pară a fi fost. Investigația folosește metode "justițiare" specifice lumii străzii, rezumate de tatuajul de pe spatele lat al lui Bobby: "no mercy" (fără milă). Deducem că Bobby nu a citit niciodată enciclica "Dives in Misericordia" a Papei Ioan Paul al II-lea, în care defunctul Pontif reafirmă învățătura Bisericii conform căreia adevărata dreptate izvorăște din iertare.

În ciuda interpretărilor credibile, cvartetul nu atrage simpatia publicului datorită tacticii lor ochi-pentru-ochi, care are de-a face prea puțin cu justiția și care subminează dimensiunea emoțională a poveștii. În distribuție mai apare și Terrence Howard, ca prieten din copilărie, acum polițistul ce se ocupă cazul mamei lor; Sofia Vergara ca prietena cu sânge fierbinte a lui Angel; și Chitwetel Ejiofor (ascunzându-și bine accentul britanic) ca durul Victor Sweet. Filmările exterioare iernatice (realizate în Detroit o parte, cele mai multe în Canada) oferă un fundal sobru pentru acest întunecat film, un fel de Western modern. Startul este bun, dar scenariul se estompează rapid pentru a face loc urmăririlor de mașini și focurilor de arme.

Ciudat, pe Bobby îl vedem purtând la gât un rozariu, pe care îl ascunde sub tricou înainte de a rearanja fața cuiva. În timpul unei mese de Thanksgiving, frații se roagă înainte, amintindu-și - prin flashback-uri - de mama lor care le spunea să nu mestece cu gura deschisă. Oare mama lor i-a învățat doar cum să se comporte la masă? Nu i-a învățat și că nu e bine să pui kerosen pe oameni și apoi să arunci pe ei o țigară aprinsă? Inițial Jeremiah este împotriva răzbunării violente, spunând că mama lor nu ar aproba așa ceva, dar conștiința îi este adormită de replica lui Bobby: "Nu putem fi toți sfinți."

Filmul conține violență repetată, ucideri din răzbunare, o scenă sexuală, umor sexual, nuditate, limbaj vulgar și blasfemii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.