Spărgătorii de nunți (2005)
The Wedding Crashers

Regia:David Dobkin
Roluri principale:Owen Wilson, Vince Vaughn
Durata:119
Premiera în România:30.09.2005

Un nou cuplu masculin de comedie, Vince Vaughn și Owen Wilson, interpretează rolurile unor prieteni de o viață care au un hobby ciudat, în filmul "Spărgătorii de nunți" ("Wedding Crashers") (New Line). Așa după cum sugerează titlul, cele două personaje sunt mediatori de divorțuri - sensibilul și sincerul John (Wilson) și neastâmpăratul Jeremy (Vaughn) - a căror adevărată pasiune este aceea de a se infiltra neinvitați la nunți (cu cât este mai dificil, cu atât mai bine). Ei fac acest lucru în parte pentru provocarea pe care o reprezintă, în parte pentru mâncarea și băutura gratuite, dar mai ales pentru a seduce cât mai multe femei, care la nunți au predispoziții romantice.

O secvență amuzantă arată cameleonicul cuplu integrându-se, după reguli stricte, în contexte diferite din punct de vedere etnic, cu nuntași evrei, irlandezi, italieni și chiar chinezi. Testul cel mai mare vine atunci când ei se strecoară la nunta din societatea înaltă a fiicei secretarului trezoreriei, William Cleary (Christopher Walken), din Washington. După ce reușesc cu succes să intre, încep rapid să le facă avansuri celor două surori ale miresei - amândouă domnișoare de onoare - Claire (Rachel McAdams) și Gloria (Isla Fisher), aceasta din urmă suferind de o ușoară psihoză. Într-o ipostază necaracteristică pentru ea, Jane Seymour interpretează rolul soției infidele a lui Cleary.

Lucrurile se complică atunci când John se îndrăgostește de Claire și - încălcând regulile - îl convinge pe Jeremy să accepte invitația Gloriei de a petrece un weekend împreună cu disfuncționalul clan Cleary la reședința lor, pentru ca John să o cucerească pe Claire, îndepărtându-l pe încrezutul și ultracompetitivul ei logodnic (interpretat în stil pompos de Bradley Cooper). Vaughn și Wilson reușesc să facă atrăgătoare personajele lor, în ciuda comportamentului necinstit al acestora. Faptul că ei sunt simpatici nu justifică însă vulgaritatea filmului, în care sunt incluse sexul ocazional și promiscuitatea. În final, John și Jeremy ajung totuși să regrete necinstea lor și înțeleg în mod sincer goliciunea stilului lor de viață.

Filmul conține mult umor și situații cu caracter sexual, unele implicând nuditate parțială; un comentariu lipsit de respect și limbaj vulgar și grosolan. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.