Raise Your Voice

Regia:Sean McNamara
Roluri principale:Hilary Duff, Oliver James
Gen:Dramă, Romantic
Durata:103
Premiera în România:23.09.2005

O tânără dintr-un mic orășel visează să ajungă cântăreață în drama romantică pentru tineri "Fă-te auzit!" Regizat de Sean McNamara, filmul este lipsit de originalitate, dar acest fapt este compensat de mesajul pozitiv și de interpretarea efervescentă a tinerei Hilary Duff. Ea o interpretează pe Terri Fletcher, o tânără de 16 ani din Arizona, a cărei frumoasă voce îi oferă ocazia să participe la un program de vară al unui prestigios Conservator din Los Angeles. Deși este sprijinită de mama ei (Rita Wilson) și de fratele mai mare (Jason Ritter), speranțele lui Terri sunt rapid doborâte de tatăl ei prea protector (David Keith), care o vrea în familie, acasă, să ajute la pusul mesei.

O tragedie îi stinge temporar aspirațiile muzicale - nu poate nici măcar să cânte în corul bisericii -, dar, încurajată de mama ei și de boema mătușă Nina (Rebecca De Mornay), Terri își dă seama că vocea ei este un dar care nu trebuie păstrat sub obroc. Mama și mătușa inventează un plan: îi spun tatălui lui Terri că fata își va petrece vara la mătușa sa. Nu este o soluție morală, dar din fericire Terri nu se simte bine să își mintă tatăl. Sosită în L.A., tânăra fără pregătire se simte neajutorată. În pauzele dintre ore - care par a ocupa elevilor mai mult timp decât orele efective - Terri reușește să își facă prieteni: Denise (Dana Davis) și Jay (Oliver James), îndrăgostindu-se de Robin (Lauren C. Mayhew). Și dacă cineva nu intuiește ce se întâmplă, vă spunem: cu un profesor mai ciudat (John Corbett), Terri reușește să se facă auzită, într-un grandios recital de final.

Filmul este plin de clișee și de discursuri de genul: urmează-ți visul! Cu toate acestea, este genul de film înălțător care trece testul celor mai mulți părinți. Familia este prezentată într-o lumină pozitivă, iar povestea de dragoste se limitează la săruturi și la plimbări pe malul mării, fără celelalte ingrediente din campusuri prezentate prin alte filme. Atractivitatea filmului se datorează în mare parte lui Hillary Duff, care mai are încă aspectul unei școlărițe, și, pentru moment cel puțin, nu a căzut în cursă ca alte vedete pop, transformându-se în obiect de plăceri. Radiază fericire și este așa cum ți-ai dori să fie o elevă astăzi.

Probabil "Fă-te auzit!" nu se va face auzit decât în mediul căruia îi este adresat: fetele tinere. Căldura sa și mesajul crede-în-tine sunt însă recomandabile, așa că acest film merită să se facă auzit! Datorită unui accident de mașină, unei scene cu beție și unor expresii necizelate, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.