Regia:Andrew Douglas
Roluri principale:Ryan Reynolds, Melissa George
Gen:Dramă, Horror, Thriller
Durata:100
Producător:Dimension Films
Premiera în România:23.09.2005

La un moment dat, în "Amityville", noul posesor al casei, George Lutz (Ryan Reynolds), îi spune soției sale, Kathy (Melissa George): "Nu există case rele, doar oameni răi". Și filme rele, am putea adăuga. Acest film este un remake inutil după un film din 1979, bazat pe pretinsa întâmplare adevărată din Long Island, N.Y., având în centru o familie mutată într-o casă cu o istorie sângeroasă. Cu doar un an înainte, Ronald DeFeo Jr. (Brendan Donaldson), cel mai mare fiu al foștilor proprietari, și-a omorât în mod brutal părinții și cei patru frați - la cererea unor voci, spune el. Oribila crimă, ce a ținut capetele de ziar mult timp în 1974, este prezentată în detaliu la începutul filmului.

Foarte rapid încep să se întâmple lucruri necurate. Luminile se aprind singure. Pereții sângerează. Copiii sunt invitați la joacă de fantome. Iar George începe să semene tot mai mult cu Jack Nicholson din "The Shining". Spre deosebire de filmul din 1979, în care jucau James Brolin și Margot Kidder, noua versiune își bazează suspansul pe clișee și efecte speciale specifice generației MTV. Scenariul neclar este pigmentat cu elemenete precum un cimitir indian sau un sadic misionar din secolul XVII, elemente ce nu se regăseau în original. Atunci când Kathy îi cere ajutor preotului din zonă (Philip Baker Hall), spectatorii se vor întreba dacă "Afară!" strigat în timpul exorcismului se adresează spiritelor rele sau lor.

Regizat de Andrew Douglas, a cărui experiență în domeniul video-clipurilor se recunoaște în film, "Amityville" oferă câteva momente în care inima îți îngheață, dar în final este o mâzgă neclară. Cel mai înspăimântător lucru la "Amityville" este faptul că este ultimul film făcut de MGM - studio care ne-a oferit filme clasice precum "Vrăjitorul din Oz", "Ben-Hur" și "Cântând în ploaie" - înainte să fie cumpărat de Sony Corp. Este păcat că MGM pleacă nu cu răgetul de leu cu care ne-a obișnuit, ci cu un scheunat jalnic.

Filmul are multă violență gratuită, imagini cu torturi, întâlnire sexuală cu nuditate în umbră, scene dure pentru copii, folosire de droguri și expresii vulgare repetate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.