The Wedding Date / Something Borrowed

Regia:Clare Kilner
Roluri principale:Dermot Mulroney, Debra Messing
Durata:90
Producător:Gold Circle Films
Premiera în România:23.09.2005

În insipida comedie romantică "Ceva de împrumut", o disperată femeie new-york-eză învață pe propria piele că nu poți cumpăra iubirea, dar o poți împrumuta pentru câteva zile - pentru un anume preț. Filmul este despre cursa în care cazi atunci când pretinzi a fi cine nu ești, despre confuzia dintre iluzie și realitate. La suprafață, filmul pretinde să fie versiunea rezumată 2005 a filmelor "Patru nunți și o înmormântare", "Nuntă a la grec" și "Iubitul meu se însoară". Dar exceptând locațiile britanice, glumele deocheate, o sculptură erotică din gheață, și alte câteva elemente nesemnificative, singurul lucru în comun al filmului regizorului Clare Kilner cu celelalte trei este folosirea cuvântului "wedding" (nuntă) în titlu.

Debra Messing (cunoscută din sitcomul "Will & Grace", care a rulat și la noi) este Kat Ellis, o femeie aproape neurotică ce încă își revine după ce în mod inexplicabil a fost părăsită de grosolanul fost logodnic Jeffrey (Jeremy Shields). Kat se pregătește să părăsească locuința părinților ei din Londra, pentru a participa la nunta surorii ei Amy (Amy Adams). Amy se mărită cu Edward (Jack Davenport), al cărui cavaler de onoare se nimerește să fie fosta iubire a lui Kat, Jeffrey. Pentru a salva aparențele, dar și pentru a-l face gelos pe Jeffrey, Kat îl angajează pe Nick, o "escortă masculină" profesionistă (rol interpretat de chipeșul dar ștersul Mulroney), să pozeze ca prieten al ei. Dar, asemenea lui Richard Gere în "Pretty Woman", ceea ce a cumpărat devine obiect de romanță, chiar dacă nu vroia așa inițial.

Nick se dovedește o investiție bună, deși dubioasă din punct de vedere etic. El vrăjește familia lui Kat. Tatăl vitreg al acesteia (Peter Egan) o întreabă la un moment dat unde l-a găsit, la care ea răspunde - doar pe jumătate glumind - "în Paginile Aurii". În zilele până la nuntă ițele emoționale se amestecă, complicând situația, încrederea este înșelată, mascarada demascată și nebunia completă. Messing pățește cu acest film ca numeroși alți actor ce doresc să treacă de pe micul ecran pe marele ecran: dovedește că sitcomurile sunt pentru ea. Cât privește povestea ei amoroasă cu Mulroney, cei doi generează tot atâtea scântei cât un chibrit aprins în tradiționala ceață britanică. Poveste slabă, umor puțin: o nuntă la care nu merită participat.

Filmul conține o întâlnire sexuală, o scenă la duș cu nuditate, precum și folosire frecventă de limbaj și umor sexual. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.