Regia:Rob Cohen
Roluri principale:Jamie Foxx, Jessica Biel, Josh Lucas
Gen:Acțiune, Aventuri, Dramă
Durata:121
Producător:Columbia Pictures
Premiera în România:16.09.2005

Conform teoriei lui Einsten, pe un obiect care se mișcă foarte rapid, timpul trece mai încet. Doriți o dovadă? Mergeți la "Pericol invizibil", un film cu o viteză excesivă, care vă va face să vă întrebați: "Oare nu se mai termină odată?" Și de fapt mergeți la trei filme într-unul, nici unul bun.

Îmbinând scene de acțiune cu nivel maxim de adrenalină, cu avertismente despre riscurile pe care le comportă tehnologia, și, în fine, cu ceva romanță, filmul îi are în centru pe cei trei membri ai unei echipe de elită de piloți a marinei americane, care lucrează la un program secret al Pentagonului. Echipa îi include pe Ben Gannon (Josh Lucas), Henry Purcell (Jamie Foxx) și Kara Wade (Jessica Biel), care îl place pe primul, ce este și șeful echipajului. Spre surpriza lor, ofițerul comandat (Sam Shepard) îi informează că vor mai avea un membru în echipă, pe "EDI", un UCAV (vehicul aerian de lupta automatizat) controlat de un super-creier electronic.

În timpul unui bombardament asupra unor celule teroriste (recunoașteți limbajul folosit după 11 septembrie), EDI o ia razna după ce este lovit de un fulger, inteligența sa artificială evoluând până la a deveni conștiință. Mai clar spus, EDI începe să gândească singur - ceea ce nu e niciodată bine când ești înarmat cu bombe - și este nevoie de ființele din carbon să îl înfrunte înainte de declanșarea unui război mondial. Regizat de Rob Cohen, filmul combină elemente din "Top Gun", "Războiul lumilor" și "20001: O odisee spațială" (vocea lui EDI sună ca cea a lui HAL). Scenariul slăbuț al filmului își are apogeul romantic undeva pe granița Coreei de Nord.

Pe afiș ni se amintește că regizorul a produs și "The Fast and the Furious" și "XXX", lăsând să se înțeleagă că criteriul lui Cohen de alegere a filmelor sale este numărul de vehicule ce le poate distruge în moduri pirotehnice cât mai inventive. Desigur, mașinăriile din film sunt foarte bine realizate, cei de la efecte speciale făcându-și treaba cu vârf și îndesat. Ca substanță însă, filmul este găunos. Din zbor - evident - se încearcă atingerea unor teme de morală privind tehnologia. Este cumva ironic că un film care folosește din plin tehnologia dorește să submineze încrederea în ea.

Filmul conține violență, o sinucidere, un context sexual, limbaj, umor și gesturi nepotrivite, câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.