Roluri principale:Bruce Willis, Jessica Alba, Mickey Rourke, Rosario Dawson
Gen:Acțiune, Dramă, Thriller
Durata:126
Rating:A-I (AP)
Producător:Dimension Films
Premiera în România:09.09.2005

"Mergi în dosul oricărei alei", se spune la un moment dat în "Sin City" - impresionant vizual dar ultraviolent -, "și vei găsi de toate". Ce găsim în acest film este un coșmar cu multă brutalitate, umor morbid și imagini sexuale, care ar solicita inventarea unei noi categorii de film dincolo de R (restricted). Regizori sunt Frank Miller și Robert Rodriguez, cu colaborarea la o scenă a lui Quentin Tarantino, trioul preluând un trio de macabre romane ale lui Miller, toate desfășurate într-o atmosferă întunecată, ploioasă, fără sentimente.

În acest oraș, păcatele sunt multe, dar majoritatea personajelor caută recompense și nu răscumpărare. Filmul este realizat într-o tehnică alb-negru mai specială, viciile și virtuțile fiind în schimb scăldate într-un murdar gri moral. Primul fir al poveștii este despre un polițist bun care caută să salveze o fată de 11 ani, Nancy (Makenzie Vega), de fiul sadic și pedofil (Nick Stahl) al unui senator corupt. În a doua parte a acestui fir, după șapte ani respectiv, Hartigan trebuie din nou să o apere pe Nancy, între timp devenită dansatoare exotică (interpretată de Jessica Alba). Personajul central al celei de-a doua povești din film nu este înger păzitor, ci mai degrabă răzbunător. Greu de recunoscut sub noul chip, Mickey Rourke îl interpretează pe Marv, un om al străzii ce devine instrumentul răzbunării pentru moartea unei prostituate (Jamie King) cu care a avut o noapte de pasiune. Ucide fără milă, printre victime fiind și un preot în confesional. Itinerarul răzbunării îl conduce la un sinistru canibal (Elijah Wood) protejat de un ipotetic cleric catolic (Rutger Hauer). Al treilea episod este în jurul lui Dwight (Clive Owen), care încearcă să oprească un război între două tabere, după ce un avocat necinstit (Benicio Del Toro) este ucis involuntar. O scenă din acest episod este regizată de cunoscutul Quentin Tarantino.

Cinematografic vorbind, "Sin City" este provocator dar și depravat, turnat în stil alb-negru, dar cu accente de culori - precum rujul buzelor. Filmul, cu aspectul său cenușiu, se vrea un omagiu adus lui Raymond Chandler, cunoscut autor de romane polițiste, precum și filmelor noir din anii 1940 și 1950, doar că sunt îmbibate de atmosfera apăsătoare a video-jocurilor. Anul trecut, "Căpitanul Sky și Lumea Viitorului" uimea fiind realizat fără decoruri, doar prin sofisticate tehnici digitale. Și "Sin City" folosește aceeași tehnică, pentru a reuși să respecte pe cât se poate lumea imaginară din desenele originare ale lui Miller. Rezultatul este deosebit: scenele din film par smulse din reviste de benzi desenate. Dar efectele năucitoare nu pot ascunde faptul că filmul nu are o inimă, nici o morală. Oricât de inventiv ai filma urâtul, tot urât rămâne. Nu sunt deci prea multe motive pentru o călătorie în Orașul Păcatului.

Filmul conține violență vizuală gratuită, precum dezmembrări, decapitări, torturi, referire la pedofilie, situații sexuale cu nuditate, o sinucidere, o execuție și limbaj vulgar și necizelat. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat. (Și atunci oare de ce în România are ca rating IC-14, interzis adică doar celor sub 14 ani?)