Roluri principale:John Goodman, Haley Joel Osment
Gen:Animație, Aventuri
Durata:70
Rating:A-I (G)
Producător:Walt Disney Pictures
Premiera în România:04.04.2003

"Cartea Junglei 2" (Disney) este un film plin de haz, o continuare a clasicului film Disney din 1967. Se bazează pe personajele poveștii lui Rudyard Kipling, regizorul Steve Trenbirth combinând în acest film tehnici super-moderne cu tehnici tradiționale de animație, pentru a crea un delicios film de urmărit cu prietenii sau cu familia.

Lansat după dezamăgitorul "Planeta comorilor", "Cartea Junglei 2" a reușit să capteze atenția doar temporar, până la lansarea de către Pixar, partenerul Disney în domeniul digital, a aventurii subacvatice "În căutarea lui Nemo".

Acțiunea filmului începe la puțin timp după momentul în care s-a încheiat prima parte. Mowgli (care împrumută vocea lui Haley Joel Osment) se află într-un sat de la periferia junglei. Ademenit în civilizație de către o fetiță din acest sat, Shanti (vocea - Mae Whitman), Mowgli constată ce greu este să te obișnuiești să trăiești între oameni. Deși găsește afecțiune adevărată în noua sa familie, el se simte străin față de modul de gândire al oamenilor, regulile lor fiind incompatibile cu spiritul deprins de el în junglă. Părinții săi adoptivi spun la un moment dat: "Poți scoate băiatul din junglă, dar nu poți scoate jungla din băiat."

Mowgli tânjește după bucuria de a trăi experimentată alături de bătrânul său prieten, Baloo (vocea lui John Goodman), un urs boem căruia de asemenea îi lipsește foarte mult compania micuțului său "pui de om". Împotriva sfatului înțelept al panterei negre Bagheera (vocea lui Bob Joles), Baloo îl ajută pe Mowgli să fugă din sat. Temându-se pentru siguranța lui, Shanti îi urmărește pe cei doi fugari în sălbăticie, însoțită de fratele mai mic al lui Mowgli, Ranjan (vocea lui Connor Funk), un puști neastâmpărat care îl idolatrizează pe Mowgli.

Baloo nu este însă singurul dornic să îl vadă pe Mowgli departe de granițele sigure ale satului. Umilit de băiatul junglei în primul film, tigrul mâncător de oameni, Shere Khan (cu vocea lui Tony Jay), este nerăbdător să își înfigă ghiarele în Mowgli și să își ia revanșa. Cu felina feroce pe urme și fără protecția armei secrete a omului - focul - Mowgli, ajutat de Shanti, Ranjan și Baloo, trebuie să aleagă între două lumi, în cele două talere ale balanței stând noua sa familie și respectiv vechii săi prieteni.

Realizat în 1967, originalul "Cartea Junglei" a fost ultimul film animat al cărui proces de realizare a fost urmărit îndeaproape de către Walt Disney. Deși noului film îi lipsește ceva la capitolul originalitate, rămâne un film foarte bun de familie, de distracție. Mult din farmecul continuării se datorează coloanei sonore, cu multe dintre temele originale semnate de Richard M. și Robert B. Sherman întrețesute în noul fir al poveștii, și servind ca punți de legătură între cele două pelicule.

Goodman are meritul de a fi "merge pe urmele" lui Phil Harris, care a interpretat în prima parte rolul lui Baloo. Între alți interpreți de remarcat se numără Jim Cummings, care își împrumută vocea atât amuzantului piton, cât și militărosului elefant; de asemenea, starul Phil Collins, care își împrumută vocea vulturului glumeț și ghinionist, numit în mod ironic Lucky.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.