Roluri principale:Lindsay Lohan, Matt Dillon
Gen:Acțiune, Aventuri, Comedie
Durata:101
Rating:A-I (G)
Producător:Walt Disney Pictures
Premiera în România:19.08.2005

Mașinuța dragă tuturor s-a întors în copioasa comedie de familie "Herbie: Mașina buclucașă". Disney are o lungă istorie a magicului Volkswagen alb - ce poartă numărul 53, dar mai ales o personalitate curajoasă - începând de la intrarea în scenă din 1969 și continuând cu diferitele filme de la cinematograf și de la televizor.

Cu acțiunea desfășurându-se în California, filmul o are în centru pe Lindsay Lohan ca Maggie Peyton, o tânără vitează ce vine dintr-o familie în care mașinile sunt la ele acasă de trei generații. Ea dorește să intre în concursuri de mașini, ca fratele ei, Ray Jr. (Breckin Meyer), dar tatăl ei văduv, Ray Sr. (Michael Keaton), crede că este prea periculos. Cadoul de absolvire pe care Ray Sr. îl oferă lui Maggie este o mașină, cu care aceasta să meargă în New York, pentru o slujbă la ESPN. Ea descoperă că nu a primit o mașină oarecare, și se împrietenește cu Herbie (prezentat nouă în scena de deschidere a filmului). La final Herbie reușește cu magia sa să o ajute pe Maggie să își vadă visul cu ochii: ea devene pilot NASCAR.

Matt Dillon este amuzant în rolul slinosului Trip Murphy, un campion NASCAR care și-a propus să "distrugă gângania" după ce Maggie și Herbie l-au umilit în pre-tur. În ciuda reputației ei - din afara ecranului - de fată rea, Lohan reușește să radieze vivacitate în film și este cea mai bună prezență a ei de la "Vinerea trăznită". Un posibil reproș ar fi că, oricât de bine ar arăta, nu este credibilă în vârsta de puștoaică pe care personajul ar vrea să o aibă în film. Justin Long joacă destul de bine în rolul lui Kevin, mecanicul. Adevăratul spectacol îl oferă însă Herbie, a cărui personalitate este mai puțin reflectată prin efecte digitale cât prin animații în stil clasic, incluzând faruri care trag cu ochiul și apărătoarea de la mașină care zâmbește. În acest film, Herbie își găsește chiar și o prietenă de aceeași "natură" cu el!

În loc să fie o versiune super-modernă și super-actuală, regizoarea Angela Robinson s-a străduit să conserve farmecul și amuzamentul filmelor anterioare. De fapt scenariul împrumută foarte mult din originalul din 1969. Până și coloana sonoră este plină de melodii ale anilor '70 și '80. Neluând niciodată lucrurile prea în serios, "Herbie: Mașina buclucașă" transmite un mesaj cald despre prietenie, loialitate, onestitate și legături de familie. Și deși nu poate fi considerat neapărat ca fiind un film clasic pentru copii, este suficient de amuzant și include suficient combustibil pentru a face călătoria plăcută.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.