Regia:Paul McGuigan
Roluri principale:Josh Hartnett, Diane Kruger, Rose Byrne
Gen:Dramă, Thriller
Durata:114
Producător:Metro-Goldwyn-Mayer
Premiera în România:19.08.2005

În "Cărări întortocheate", Josh Hartnett îi dă viață unui tânăr obsedat să descopere de ce fata visurilor sale l-a părăsită fără măcar să îi dea un ultim sărut. Cu acțiunea desfășurându-se Chicago, filmul, un remake după filmul francez "L'Appartement", se vrea o amestecătură de melodramă romantică și suspans, nereușind însă să ofere acea cantitate emoțională care să învingă lipsa unui scenariu de calitate.

Matthew (Hartnett) a fost părăsit de prietena sa dansatoare, Lisa (Diane Kruger). Întors în Chicago după ce a trăit doi ani la New York, Matthew este logodit cu sora șefului său (Jessica Pare), încercând astfel să își vadă de viața sa. Dar în ajunul unui zbor spre China, pentru a încheia o afacere importantă, Matthew vede în treacăt într-un restaurant aglomerat o fată ce îi pare a fi Lisa. Acum Matthew este în fața unei dileme: să renunțe la Shanghai și să pună în pericol relația sa cu logodnica, sau să se urce în avion, riscând să piardă singura șansă de a afla răspunsul la întrebarea care îl răvășește din momentul în care Lisa l-a părăsit. Evident, el optează pentru prima variantă. Dar ceea ce începe ca o căutare de răspunsuri devine în timp un vârtej de decepții și de duplicitate emoțională. Dar toate acestea sună mai interesant decât sunt în realitate.

Simpaticul Matthew Lillard îl interpretează pe Luke, prietenul cel bun al lui Matthew, a cărui prietenă, Alex (Rose Byrne, singura prezență sclipitoare în film) ascunde ea însăși o obsesie și deține, literalmente, cheia găsirii Lisei. Regizorul Paul McGuigan ne prezintă acțiunea cu cadre din trecut și prezent, amestecând amintirile despre evenimente din perspectiva diferitelor personaje, pentru a le reuni apoi ca piesele dintr-un puzzle. În mod ironic, un film care se centrează pe o problemă de identitate - greșită, furată, etc. - suferă de o proprie criză de identitate. Pe lângă că este un remake, regăsim elemente din alte filme, precum "Colega de cameră", sau "Atracție fatală", sau "O afacere de neuitat".

Spre meritul lui McGuigan, scenele din dormitor sunt reduse, dar totuși nu pot fi încadrate chiar așa ușor la AP-13. Filmul atinge teme precum adevărul, încrederea, invidia, părerea de sine, dar tratarea acestor teme este superficială. Datorită scenelor sexuale, folosirii uneori a unui limbaj și a unui umor brut, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.