Soacra mea e o scorpie (2005)
Monster-in-Law

Regia:Robert Luketic
Roluri principale:Jennifer Lopez, Jane Fonda
Durata:95
Premiera în România:12.08.2005

După 15 ani de pauză, Jane Fonda se întoarce pe marele ecran în comedioara "Soacra mea e o scorpie". Așteptarea nu a meritat. Regizat de Robert Luketic, filmul nu este rău: dar nici bun. Jennifer Lopez joacă în film ca Charlotte "Charlie" Cantilini, o tânără ce aspiră să devină creatoare de modă, între timp căutând bărbatul perfect. După nici 10 minute de la începerea filmului ea îl descoperă în persoana chipeșului medic Kevin Fields (Michael Vartan), un bărbat de vis, dar cu o mamă de coșmar.

Fonda o interpretează pe Viola, bogata, de trei divorțata și aproape alcoolica mamă a lui Kevin. Aceasta lucrează în televiziune, dar carierea ei tocmai ia sfârșit când în direct contrează o invitată care crede că Roe vs Wade a fost un meci de box (una din cele două referințe din film la avort). Viola se întoarce acasă, iar liniștea ei interioară este pusă pentru a doua oară la încercare de fiul ei, care i-o prezintă pe Charlie. Temându-se să nu își piardă copilul așa cum și-a pierdut locul de muncă, Viola, care nu crede că Charlie este suficient de bună pentru Kevin, ia hotărârea să pună bețe în roate cât mai multe poate.

Dacă umilirea nu îi merge, potențiala soacră adoptă o imagine dulce, oferindu-se chiar să o ajute pe Charlie în organizarea nunții. Desigur, la final adevăratul ei chip va ieși la iveală. Cuplul trăiește împreună înainte de căsătorie, dar desigur aceasta a devenit o normă la Hollywood. Din tot filmul, Jane Fonda este singura care se remarcă, fiind mai încântătoare decât filmul în sine. Dar totuși, după 15 ani, acest scenariu mediocru a fost tot ce a găsit mai bun? Cât despre partenera ei, Jennifer Lopez, reciclează interpretările din "Eu cu cine mă mărit?" și "Camerista". Iar Vartan este atât de șters încât te miri ce vede o femeie la el. Un rol important mai face Wanda Sykes, în rolul secretarei personale a Violei.

Filmul conține umor și situații sexuale, gesturi crude, violență comică, unele expresii vulgare. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.