Regia:Florent Emilio Siri
Roluri principale:Bruce Willis, Kevin Pollak
Gen:Acțiune, Dramă, Thriller
Durata:113
Producător:Cheyenne Enterprises
Premiera în România:05.08.2005

"Ostaticul" este un thriller tensionat - adesea violent - despre un fost negociator de ostatici, Jeff Talley (Bruce Willis), care s-a mutat într-un mic oraș și a devenit șef al poliției după ce o încercare de negociere s-a terminat tragic, după cum vedem din primele scene ale filmului. Dar Talley reintră nu după mult timp în acțiune atunci când influentul Walter Smith (Kevin Pollak) și trei copii ai acestuia sunt luați ostatici de niște tineri huligani.

În mod surprinzător, Smith se dovedește a avea legături cu lumea criminală. Deși Talley încearcă să evite acțiunea, fiind prea apăsat de amintirile dureroase ale trecutului recent, va trebui în final să intre în joc, deoarece soția și fiica îi sunt deodată luate ostatice de forțe necunoscute care vor să pună mâna pe ceva valoros din locuința acestuia. Regizorul Florent Siri ține firul filmului tensionat în permanență, astfel că unele elemente nerealiste ale complotului pot fi trecute rapid cu vederea. Bruce Willis oferă o interpretare convingătoare, iar Ben Foster este îngrozitor de elocvent în rolul celui mai rău dintre tineri. Imaginea și producția dau un plus acestui film, altfel destul de întunecat.

Filmul conține numeroase exprimări vulgare, focuri de armă, violență și sânge, trupuri în flăcări, comportament maniac, folosire de droguri. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.