The Longest Yard

Regia:Peter Segal
Roluri principale:Adam Sandler, Chris Rock, Burt Reynolds
Durata:113
Producător:Paramount Pictures, Happy Madison Prod.
Premiera în România:22.07.2005

Hollywood-ul se ocupă din nou de reciclări, prezentându-l pe Adam Sandler ca vedetă în "Echipa Sfarmă-Tot", o reluare a filmului lui Robert Aldrich din 1974, ce îl avea atunci ca vedetă pe Burt Reynolds. Acesta apare și în acest film, dar acum în rolul antrenorului, Nate Scarborough. Ca în filmul original, Paul Crewe (Adam Sandler), fost jucător în Liga Națională de Fotbal American (NFL), ajunge la închisoarea condusă de ambițiosul și obsedatul director Eddie Albert (interpretat de James Cromwell), care îl șantajează să organizeze o confruntare de fotbal american între prizonierii semi-profesioniști și durii gardieni.

Directorul vede în meci ocazia să îmbunătățească imaginea închisorii. Pentru Crewe, este ocazia unei răzbunări personale cu soarta. Pentru ceilalți prizonieri este însă doar ocazia de a juca murdar și a lovi în gardieni fără să fie pedepsiți. Pentru a forma echipa, Crewe este ajutat de Scarborough și de Caretaker (interpretat de Chris Rock), omul care poate obține obiecte din exterior. Sandler nu convinge că ar fi jucător în NFL, dar reușește cumva să înmoaie atmosfera foarte violentă a filmului. Dat fiind că filmul este despre oase rupte și violență cu carul, regizorul Peter Segal a adus în film luptători din Super Bowl și jucători cu adevărat din NFL (nume sonore pentru americani în special). Și cum filmul este făcut în parteneriat cu MTV, îl regăsim printre actori și pe starul rap Nelly.

Spectatorul este condus spre a ține cu "sărmanii" deținuți, dar este greu să faci aceasta când vezi că singura lor motivație este ura, justificată în parte de comportamentul rasial și umilitor al gardienilor. Chiar dacă înjurăturile sunt mai puține la număr decât în filmul original, violența este mai explozivă în producția 2005. Este greu de înțeles decizia producătorilor de a lua un film slab, pentru a-l produce din nou, rezultatul fiind tot un film slab. Iar categorisirea lui cu AP-13 (în SUA; în România, mai grav, este AG) este un semn grav a ce înseamnă film potrivit pentru tineri. Puținele scene bune de umor nu pot lumina suficient filmul.

Filmul conține violențe în închisoare și pe terenul de fotbal, limbaj sexual și vulgar, glume rasiale și obscene, nuditate, folosirea alcoolului. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.