Regia:Adam Shankman
Roluri principale:Vin Diesel
Gen:Acțiune, Comedie
Durata:95
Producător:Walt Disney Pictures
Premiera în România:15.07.2005

Arnold Schwarzenegger (senator astăzi), a fost primul dur de la Hollywood care a făcut schimbarea dramatică de la film de acțiune la film de comedie. Aceasta se întâmpla în 1994. Acum Vin Diesel încearcă aceeași rețetă în "Bona de la Forțele Speciale". Shane Wolfe (Vin Diesel) este un luptător din Navy Seal, trimis să îl salveze pe Howard Plummer, răpit după ce a dezvoltat un program de încriptare numit Ghost. În final prof. Plummer este omorât atunci când se încearcă salvarea lui din mâinile sârbilor.

Comandantul Bill Fawcett (Chris Potter) îl trimite pe Wolfe să îi păzească pe cei cinci copii ai profesorului. Între timp Fawcett și Julie (Faith Ford), văduva profesorului, merg la Zurich să încerce să recupereze cheia la seiful în care se află discheta cu programul Ghost. Acasă, Wolfe se transformă din militar în bonă. Inițial încearcă să conducă lucrurile ca la armată, dar în timp câștigă inimile copiilor care se mobilizează, depășesc problemele interne, fac curățenie în casă, se îndrăgostesc de directoarea școlii, îi prind pe cei răi și trăiesc fericiți până la adânci bătrâneți...

Titlul în engleză al filmului este "Pacifier" (Pacificatorul): dar nu există nimic pacificator în acest film. Se dorește a fi un film de familie, și dintr-un anume punct de vedere este. Narațiunea nu strălucește, interpretarea este plată, iar umorul nu este foarte reușit. Cel mai grav este însă aspectul etic: Shane Wolfe rezolvă aproape toate problemele prin violență fizică. Mai mult, așa îi învață și pe copii să facă. Ce mesaj transmite oare acest film copiilor?

Scene de violență, umor brut și aiurit, pe alocuri expresii grosolane și unele secvențe cu copii în pericol. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.