Regia:Christophe Barratier
Roluri principale:Francois Berleand, Gerard Jugnot, Kad Merad
Gen:Dramă, Romantic
Durata:95
Producător:Pathe Renn Productions
Premiera în România:24.06.2005

Dacă vă este dor de un film la care să plângeți, cam ca la "Viața e frumoasă", atunci pregătiți-vă batistele pentru "Corul", un remake al filmului "La Cage aux Rossignols" ("Colivia privighetorilor") din 1945. Regizat de Christophe Barratier, pentru prima oară ca scenarist, regizor și compozitor, acest film francez plin de sentimentalism și sfâșietor de inimi ni-l prezintă pe muzicianul șomer Clement Mathieu (Gerard Jugnot), angajat ca supraveghetor la o școală corecțională din anii 1940. Când unul dintre custozii școli este aproape orbit de unul dintre șmecherașii de elevi, Mathieu se hotărăște să se implice. Poreclit "Chelul" de către copii, Mathieu își arată caracterul și câștigă respectul acestora, în special când îi apără pe unii dintre ei de directorul Rachin (Francois Berleand), amator de acordat pedepse tuturor.

La un moment dat, băieții îi intră în cameră și îi descoperă instrumentele muzicale. El este inițial nervos că i-au invadat spațiul privat, dar mai apoi îi vine ideea să îi ajute pe copii să fie mai cuminți și mai puțin violenți formând cu ei un cor, sub privirea dezaprobatoare a lui Rachin, care mai apoi își asumă ideea ca fiind a lui, atunci când patronii școlii află și se bucură de inițiativă. Pierre Morhange (Jean-Baptiste Maunier), unul dintre copiii năzdrăvani, a cărui atrăgătoare mamă necăsătorită, Violette (Marie Bunel), lucrează ca ospătăriță, se dovedește a avea un talent muzical extraordinar (în film cântă chiar el). Mathieu este evident atras de tânăra mamă, dar timiditatea îl face să își ascundă sentimentele. Când Morhange este pedepsit de Rachin, Mathieu îl acoperă, spunându-i mamei băiatului că acesta este la dentist. În film mai există un băiețel simpatic, Pepinot, care își așteaptă cu nerăbdare părinții, neputând să înțeleagă că aceștia au fost de fapt uciși de naziști. La un moment dat apare și un băiat mai dur și mai mare (Gregory Gatignol), care se anunță a fi o mare belea. Spre deosebire de ceilalți, el nu se lasă îmblânzit de Mathieu și tehnica sa muzicală.

Filmul lui Barratier este despre puterea vindecătoare a muzicii. Cu adevărat muzica este superbă, iar copiii cântă îngerește. Ca o notă interesantă: se spune că filmul ar fi contribuit la o relansare a corurilor de băieți în Franța. Barratier afirmă că filmele sale au ca fir roșu tema individului care acționează pentru a face lumea mai bună, iar din această perspectivă, acest ultim film al său continuă admirabila tradiție. Datorită unor expresii dure, unor sugestii verbale sexuale și unor secvențe violente, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.