Ia ghici, cine? (2005)
Guess Who

Regia:Kevin Rodney Sullivan
Roluri principale:Ashton Kutcher, Bernie Mac
Producător:Columbia Pictures, Regency Enterprises
Premiera în România:10.06.2005

"Guess Who" (Columbia) este o comedie despre culoare, mai exact despre negru și alb. Din păcate, rezultatul este un gri palid. Prescurtând titlul, filmul vrea să se bazeze într-o măsură oarecare pe "Ghici cine vine la cină", comedia lui Stanley Kramer din 1967, inversând acum apartenența rasială. În filmul original, Katharine Houghton își aducea acasă logodnicul, Sidney Poitier, pentru întâlnirea cu părinții interpretați de Katharine Hepburn și Spencer Tracy (ultimul rol al acestuia).

"Ia ghici, cine?" inversează situația, astfel că deosebit de albul Simon Green (Ashton Kutcher) devine oaspetele celui care speră să îi devină socru, Percy Jones (Bernie Mac), dar care dorește o piele mai întunecată pentru fiica sa, Theresa (Zoe Saldana). Judith Scott o interpretează pe doamna Percy, cea deschisă la minte. Ca în filmul original, tânărul cuplu dorește să se folosească de vizită pentru a-și anunța logodna, doar că problema este complicată de faptul că în același week-end părinții au aniversarea a 25 de ani de căsătorie. Simon încearcă în van să facă impresie bună, rezultatul fiind însă pe dos: fiecare efort al său nu face decât să crească opoziția lui Percy.

Finalul este previzibil: cei doi vor depăși barierele rasiale din iubire pentru aceeași persoană: logodnica, respectiv fiica. Mac este foarte amuzant, performanță la care nu se ridică și ceilalți actori. Filmul, al cărui mesaj se vrea a fi că dragostea nu cunoaște culoare, stârnește râsete, dar doar pe alocuri. Filmul conține câteva expresii brute și umor cu aluzii sexuale. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.