Regia:Geoffrey Sax
Roluri principale:Michael Keaton, Deborah Kara Unger
Gen:Dramă, Mister, Thriller
Durata:101
Producător:Universal Pictures
Premiera în România:27.05.2005

În ieftinul thriller supranatural "Vocea morții" (Universal), Michael Keaton îl îmbunătățește pe Haley Joel Osment: aude și vede "persoane moarte" sau care cel puțin în curând vor muri. Și spectatorii văd în Keaton un actor a cărui carieră va muri dacă va continua să aleagă astfel de filme.

Keaton îl interpretează pe Jonathan Rivers, un arhitect care are tot ce și-ar putea dori: o frumoasă (a doua) soție, Linda (Chandra West), un copil pe drum și o afacere de succes. Dar toate se schimbă când Linda dispare și este găsită moartă după câteva zile. Jonathan nu reușește să facă față durerii provocată de pierderea suferită. În curând însă, el este contactat de un străin (Ian McNeice) ce pretinde că a primit mesaje de la spiritul Lindei. Jonathan este mai întâi sceptic, dar după o demonstrație elocventă, se "convertește". El devine obsedat să o contacteze pe Linda prin "Fenomenul de Voce Electronică", un proces care s-ar petrece cu aparate electronice casnice precum televizorul, și care permite comunicarea cu morții. Mesajele primite de la ei sunt criptice și de regulă foarte concise (poate pentru că apelurile de la așa mare distanță sunt exorbitante).

Dar navigarea pe "necronet" a lui Jonathan conduce la consecințe nebănuite și la oaspeți neinvitați de "dincolo", inclusiv un trio de strigoi. Din păcate actorii de "dincoace" nu excelează la capitolul viață. Majoritatea interpretării oferite de Keaton sunt cadre de aproape în care își arcuiește sprânceana a nedumerire - un sentiment pe care îl vor împărtăși fără îndoială și spectatorii. În timp ce filmul ridică unele probleme escatologice interesante despre viața de apoi, el nu reușește să ajungă la un nivel profund. Regizorul Geoffrey Sax încearcă să îi distragă pe spectatori de la scenariul slab cu scene horror mai mult hilare decât de speriat. Iar firul polițist cu ucigașul în serie nu face decât să crească confuzia în acest film în care nu s-a investit suficientă materie cenușie.

Filmul conține unele secvențe înfricoșătoare și imagini cu crime, o încercare de sinucidere, și dialoguri cu expresii grosolane. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.