Beyond the Sea

Regia:Kevin Spacey
Roluri principale:Kevin Spacey, John Goodman, Kate Bosworth
Durata:121
Producător:Trigger Street Productions
Premiera în România:13.05.2005

În filmul biografic "Beyond the Sea" (Lions Gate), la care a fost de asemenea producător, regizor și co-scenarist, Kevin Spacey, la vârsta de 44 de ani, îl interpretează pe Bobby Darin (care a murit la 36 de ani). Povestea începe cu tânărul Walden Robert Cassotto (William Ullrich), lovit de febră reumatică, îngrijit fiind de mama sa, Polly (Brenda Blethyn). Darin îl aude pe medic spunându-i mamei că inima lui a fost afectată și că va fi norocos să ajungă la a 15-a sa aniversare a zilei de naștere, predicție care îl va urmări întreaga viață.

Polly îl ajută în recuperarea lui prin muzică, și deoarece el dovedește a avea talent, îl încurajează în cariera sa. Polly asistă la primele lui succese cu hit-uri precum "Splish Splash" și "Mack the Knife", dar moare înainte ca el să își înceapă cariera în cinematografie. În timpul unor filmări în Italia, Darin se îndrăgostește nebunește de Sandra Dee (Kate Bosworth). El o cucerește și, în ciuda opoziției mamei ei (Greta Scacchi), se căsătoresc. În noaptea nunții lor, Dee este un pachet de nervi, și izbucnește în lacrimi, temându-se de intimitate. Darin îi promite că va sta pe partea lui de pat atâta timp cât va dori ea. Sandra cedează în fața acestei atitudini deschise, sincere.

Ascensiunea rapidă a carierei lui Darin aduce multă tensiune în căsnicie, chiar și după ce se naște fiul lor Dodd. Dee începe să bea excesiv, datorită stresului carierelor lor asemănătoare. Darin este ajutat în cariera sa de sora lui mai mare, Nina (Caroline Aaron), și de soțul acesteia, Charlie (Bob Hoskins), care în final devine protectorul lui Darin. Odată cu trecerea timpului, Darin încearcă să își modifice stilul muzical pentru a include cântece folk și anti-război. În plan personal, află lucruri cutremurătoare despre genealogia lui, și se confruntă de asemenea cu probleme de sănătate tot mai grave legate de inimă.

Actorul Kevin Spacey pare puțin cam matur pentru rolul său, dar pășește cu încredere pe urmele lui Bobby Darin, inclusiv prin intermediul unor interpretări vocale extraordinare, care îi vor surprinde pe mulți. Realizarea lui Spacey este cu atât mai remarcabilă cu cât el interpretează singur toate cântecele, cu o voce puternică, surprinzător de asemănătoare cu cea a lui Darin. În ciuda conflictelor, legătura dintre Darin și Dee este prezentată ca fiind puternică și plină de iubire, întărită de iubirea lor reciprocă pentru fiul lor. (Filmul nu prezintă divorțul lor din viața reală, dar un postscript scris ne spune că Dee continuă să îl iubească pe Darin și în prezent, și nu s-a recăsătorit vreodată.) Filmul este un triumf pentru multilateralul Spacey.

Filmul conține limbaj necizelat și vulgar, și sugerarea unei relații sexuale. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.