Regia:Tim Fywell
Roluri principale:Kim Cattrall, Michelle Trachtenberg
Durata:92
Rating:A-I (G)
Producător:Walt Disney Pictures
Premiera în România:13.05.2005

De la filmele lui Sonja Henie din anii '30, patinajul a fost o temă frecventă pe mare ecran. "Prințesa gheții" (Disney) este o simplă dar nu plictisitoare poveste despre o studentă, pe nume Casey (Michelle Trachtenberg), pricepută la fizică, dar a cărei inimă o trage spre patinajul profesionist. Ea se hotărăște să abordeze un proiect științific despre corelația dintre patinaj și fizică, dar, urmărindu-și colegii, Gen (Hayden Panettiere), Nikki (Kirsten Olson) și Tiffany (Jocelyn Lai), patinând pe gheață, ea o roagă pe mama divorțată a lui Gen - fosta campioană Tina (interpretată Kim Cattrall, într-un rol de altă factură decât cel din serialul "Totul despre sex") - să o antreneze și pe ea. Tina cea când caldă, când rece, interesată în primul rând de progresele fiicei ei, îi spune că o va costa, așa că imediat Casey își ia o slujbă pentru a câștiga banii necesari. Între timp mama lui Casey, Joan (Joan Cusack), profesoară, hotărâtă că patinajul nu poate fi important, a decis că fata ei va urma fizica la Harvard.

Casey se descurcă excelent pe gheață, și își dă seama rapid că ar avea șanse la campionat. Ea plătește orele suplimentare oferite de antrenoare, antrenându-și chiar ea colegii: ea le explică cum să facă mișcările folosind și respectând legile fizicii. Evoluția in crescendo a ei este urmărită cu admirație de fratele lui Gen, Teddy (Trevor Blumas). Dar pe măsură ce competiția se apropie, Casey este derutată de sentimentele legate de viitorul ei, de secretul pe care îl ascunde față de mama ei, de competiția acerbă cu patinatorii cu experiență, și de latura nu tocmai simpatică a Tinei, cu care a ajuns în conflict. În final, Gen îi va spune Tinei că nu este făcută pentru a fi patinatoare, iar Casey îi va spune lui Joan că patinajul este adevărata ei pasiune (destul de previzibil, nu?).

Filmul lui Tim Fywell este unul modest, lipsindu-i poate un scenariu mai elaborat. Scenele de patinaj sunt drăguțe, Trachtenberg jucând chiar ea în majoritatea dacă nu în toate scenele, și nu o dublură. Atmosfera din jurul patinoarului este convingătoare. Actorii își joacă bine rolurile: Trachtenberg reușește să dea viață unei eroine credibile, iar Cusack și Cattrall își intră bine în rol, mai ales la confruntarea inevitabilă care va avea loc între ele. Totul se sfârșește cu bine, iar temele care răzbat din film sunt prietenia, cinstea, urmarea idealurilor. Casey se împacă la final cu mama ei, arătând că totuși cinstea este cea mai bună cale, oricât de dificilă ar părea la un moment dat.

Filmul este cu siguranță unul de familie. Deși se adresează în primul rând tinerelor domnișoare, părinții și chiar și frații îl vor putea gusta. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.