A Love Song for Bobby Long

Regia:Shainee Gabel
Roluri principale:John Travolta, Scarlett Johansson
Durata:119
Producător:El Camino Pictures
Premiera în România:06.05.2005

După câteva filme de buget mare dar dezamăgitoare, John Travolta revine pe marele ecran în filmul de debut al regizoarei Shainee Gabel, "Cântec de iubire", o dramă în triunghi despre familie și iertare.

Bazată pe romanul "Off Magazine Street," de Ronald Everett Capps, și amplasată în New Orleans, povestea îl are în centru pe Bobby (Travolta), un fost strălucit profesor de literatură, acum iubitor de băutură, obsedat de greșeli ale trecutului. El locuiește într-o casă dărăpănată, împreună cu protejatul și fostul său asistent, Lawson Pines (Gabriel Macht), acum tovarășul său fidel de pahar. Atunci când nu este în stare de ebrietate, Lawson scrie o carte despre mentorul său, din care unele fragmente asigură narațiunea filmului. Cortina se ridică la înmormântarea Lorrainei, fosta iubită a lui Bobby, sufletul său pereche, care nu apare niciodată pe ecran, dar a cărei prezență se simte în întreg filmul.

Câteva zile mai târziu, fiica înstrăinată a Lorrainei, Purslane sau "Pursy" (Scarlett Johansson), apare în pragul casei și declară că se mută aici, susținând că mama i-a lăsat ei casa. Cum era de așteptat, relația dintre cei trei nu începe bine, iar Bobby încearcă să fie cât mai necivilizat cu putință, pentru a scăpa de impertinenta intrusă. În scurt timp însă, Pursy ajunge să îi ajute pe cei doi să renunțe la băutură, iar ei pe ea să obțină GED. La un moment dat, Pursy dezvăluie un secret îngropat, care va pune la încercare și în același timp va întări relația ei cu Bobby. "A Love Song for Bobby Long" are toate ingredientele unui film bun, inclusiv o distribuție solidă și un conflict, dar de data aceasta întregul este mai puțin valoros decât suma părților de calitate.

Travolta reușește să facă să fie simpatic chiar și un alcoolic auto-distructiv, dar rolul acesta nu i se poate adăuga listei rolurilor memorabile. Filmul explorează condiția umană în toată fragilitatea sa, și este plin de citate literare. Unul este din poetul Robert Frost, care spunea: "Fericirea ia în înălțime ceea ce îi lipsește în lungime". Din păcate filmului îi lipsește adâncimea, și atunci o ia în lungime. Totuși, filmul se încheie într-o notă salvatoare, și oferă un mesaj puternic despre părerea de rău și despre o a doua șansă, în rezonanță cu viziunea creștină.

Filmul prezintă abuzul de alcool și folosește mult limbajul și umorul necizelate și cu tentă sexuală, precum și vulgarități. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.