Regia:Brad Silberling
Roluri principale:Jim Carrey, Meryl Streep
Gen:Aventuri, Comedie, Fantastic
Durata:108
Producător:Nickelodeon Movies, DreamWorks SKG
Premiera în România:22.04.2005

Încântătorul și macabrul "Lemony Snicket - O serie de evenimente nefericite" (Paramount) face parte din categoria acelor filme pe care și copiii și adulții le pot gusta la fel de mult. Bazat pe cărțile "The Bad Beginning", "The Reptile Room" și "The Wide Window", apărute în traducere la editura Egmond România și scrise de Lemony Snicket (aka Daniel Handler), filmul regizat de Brad Silberling îi oferă lui Jim Carrey un loc pentru însuflețirea a diferite caractere, cu aplombul său bine știut.
În centrul poveștii sunt cei trei copii Baudelaire: Violet (Emily Browning), inventatoarea de 14 ani; Klaus (Liam Aiken), băiatul de 12 ani îndrăgostit de cărți; și Sunny (Kara și Shelby Hoffman), micuța pricepută la a lovi în orice și cu orice. După ce părinții lor au dispărut într-un misterios incendiu care le-a distrus casa, cei trei orfani sunt luați de avocatul Mr. Poe (Timothy Spall), și duși să locuiască cu răul Conte Olaf (Jim Carrey), un personaj rău căruia îi pasă doar de averea copiilor. El îi pune să lucreze și să îi gătească, lui și prietenilor săi ciudați, iar mai apoi încearcă să îi ucidă închizându-i într-o mașină pe șinele de tren. Încercarea eșuează, iar copiii sunt transferați în grija unui amabil dar excentric posesor de reptile, Unchiul Monty (Billy Connolly), un erpetolog care ține o viperă "ucigătoare" ce se dovedește a fi blândă ca o pisicuță, iar apoi Mătușei Josephine (Meryl Streep), care are o fobie legată de agenții imobiliari.

Toate acestea sunt narate într-o manieră amuzantă de omniprezentul Jude Law, care apare doar ca siluetă. Atunci când povestea devine prea înfricoșătoare sau tensionată, acțiunea se oprește și îl vedem pe Snicket la mașina de scris, scriind ce se mai întâmplă. Acest șiretlic scutește filmul de la faze care l-ar fi făcut inaccesibil celor mici. Jim Carrey îl interpretează minunat pe ticălosul Olaf; Meryl Streep demonstrează încă o dată cât de fină poate să fie într-o comedie. Billy Connolly este simpatetic. Iar copiii sunt perfecți. Scenografia lui Rick Heirich este absolut splendidă. Filmul are un excelent final moral, care îmbracă totul într-o notă înaltă. Merită amintit și genericul de final, care face ca filmul să fie distractiv până chiar la ultimul cadru.

Filmul conține unele situații tensionate și câteva expresii vulgare. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.