Regia:Kerry Conran
Roluri principale:Angelina Jolie, Jude Law, Gwyneth Paltrow
Gen:Acțiune, Aventuri, SF
Durata:107
Producător:Brooklyn Films
Premiera în România:22.04.2005

Într-un futuristic New York, un curajos pilot și o îndrăzneață reporteră pornesc în căutarea abominabilului dr. Totenkopf, pentru a-l distruge înainte ca acesta să reușească în planul său de dominare a lumii. Debut al lui Kerry Conran ca scenarist și regizor, "Căpitanul Sky și lumea viitorului" (Paramount) este un film realizat într-o manieră unică din punct de vedere tehnic, fără decoruri și locație, folosind însă efecte speciale digitale pentru completarea fiecărui cadru. Prezintă un viitor negru, cu mașini ce circulă pe ploaie, lampadare de stradă întunecate și dirijabile ce se opresc pe Empire State Building, ș.a.m.d.

New York-ul, și lumea întreagă de fapt, sunt în mare necaz. Oameni de știință germani, din secreta Unitate 11, dinaintea primului război mondial, care au făcut "lucruri teribile", sunt acum uciși unul câte unul. Reportera Polly Perkins (Gwyneth Paltrow) este hotărâtă să afle cauza acestor crime, împotriva obiecțiilor editorului ei (Michael Gambon). Uriași roboți circulă prin oraș, devastând cu picioarele lor de zece tone. Neînfricata Polly pornește cu aparatul foto să surprindă acțiunea, riscând în fiecare moment să fie călcată de roboți.

Toate urmele îl indică pe infamul Totenkopf; Joe Sullivan, numit și căpitanul Sky (Jude Law) este deja pe urmele lui. Polly insistă să i se alăture căpitanului Sky în căutarea răufăcătorului, iar el o acceptă mai mult de nevoie, căci descoperă că Polly are o hartă vitală misiunii lui. Astfel începe un zbor nebunesc în căutarea dr. Totenkopf, cel care l-a răpit pe Dex (Giovanni Ribisi), partenerul lui Sullivan. În drum spre cartierul general al dr. Totenkopf, din munții Himalaya, cei doi trebuie să înfrunte diverse pericole. Lor li se alătură o fostă iubită a căpitanului Sky, pe nume Franky (Angelina Jolie).

Realizarea digitală a decorurilor reprezintă o realizare impresionantă, dar camera nu stă prea mult într-un loc pentru a putea aprecia opera în detaliu. Iar folosirea unei palete sărace în culori, care se vrea să ajute la crearea impresiei de epocă, face până la urmă din film nu doar unul monocromatic, ci și unul monoton. Paltrow și Law nu reușesc să strălucească în film: ea mai mult se plânge, el este mai mult un puștan decât un erou. Cuplul lor a reușit mult mai bine în "The Talented Mr. Ripley". Doar Jolie aduce o anumită strălucire în tonul de gri al filmului. Furtuna și furia acțiunii nu slăbesc în film nici măcar pentru un minut; accentul cade mai mult pe hardware decât pe povestea umană, ceea ce este regretabil.

Datorită violenței, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.