Regia:Takashi Shimizu
Roluri principale:Sarah Michelle Gellar, Clea DuVall
Gen:Horror, Thriller
Durata:92
Producător:Renaissance Pictures
Premiera în România:22.04.2005

O tânără americană ce studiază în Japonia devine prizonieră într-o cursă a terorii pusă în mișcare de forțe malefice de dincolo de mormânt în thriller-ul supranatural "Blestemul" (Columbia), reluare a foarte popularului film japonez "Ju On: The Grudge". Regizorul Takashi Shimizu a rezistat din fericire tentației de a cădea în orgia de efecte speciale pe care noua versiune, cu buget mare, ar fi permis-o, evitând sângele în exces în favoarea unor stări de groază mai psihologice. Rezultatul este un film ciudat, dar cu stil, care, deși nu are nu știu ce poveste, oferă spectatorilor fiori pe șira spinării.

După ce șapte ani a jucat în serialul pentru televiziune "Buffy: The Vampire Slayer," Sarah Michelle Gellar o interpretează acum pe Karen, o studentă venită în Tokyo în cadrul unui schimb de experiență pentru un proiect social, alături de prietenul ei (Jason Behr). Dorind să își ajute o colegă care nu s-a prezentat pentru o temă de asistență la domiciliu, Karen merge în locul acesteia într-o casă occidentală unde descoperă o femeie țintuită la pat, americană, în etate (interpretată de Grace Zabriskie), cu o expresie catatonică de parcă ar fi văzut o fantomă.

Urmărind să afle ce este cu zgomotele care vin de la etaj, Karen descoperă un băiat japonez (Yuya Ozeki) cu trăsăturile unui mort. Dar înspăimântătorul copil nu este singura surpriză a casei. Ea întâlnește și o prezența fantomatică (Takako Fuji), care suge viața din femeia invalidă, și încearcă să facă la fel și cu Karen, lăsând-o paralizată de frică. Poliția este chemată, iar investigatorul șef (Ryo Ishibashi) pare să știe mai multe decât lasă să se înțeleagă, despre ce se întâmplă în casă, despre o serie de persoane dispărute - printre care fiul și soțul bătrânei -, precum și despre misterioasa sinucidere a unui alt american (Bill Pullman).

De-a lungul poveștii neliniare, aflăm că locuința este bântuită de fantomele foștilor ei rezidenți, morți în circumstanțe violente. Morțile lor sinistre atrag răul, infectând casa cu furia lor eternă și fără de odihnă, posedându-i pe toți cei care intră în ea. Regizorul Shimuzu abordează filmul într-o manieră clasică, învechită după unii, în care groaza este creată de atmosferă și de sunete, nu de sânge și crime vizualizate. Există și câteva scene violente, dar nu ele sunt responsabile de starea de paranoia care este indusă spectatorului. Filmul amintește de alte producții asiatice, precum "Ringu" (1998) al lui Hideo Nakata - neinspirat copiat în "The Ring" (2003) -, și "Ochiul" (2003) al fraților Pang.

Datorită scenelor înspăimântătoare, unei sinucideri și unor scene violente, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.