Regia:Constantine
Roluri principale:Keanu Reeves, Rachel Weisz, Tilda Swinton
Gen:SF, Thriller
Durata:121
Producător:Warner Bros.
Premiera în România:01.04.2005

"Constantin" ("Constantine") este un film de acțiune intens violent, cu unele elemente religioase, precum forțele binelui contra cele ale răului, jertfa de sine, răscumpărarea, personajul îngerului Gabriel etc, în centrul căruia se află John Constantine (Keanu Reeves), un exorcist fumător înrăit, care se luptă cu cancerul de plămâni și cu forțele demonice. Metoda sa de exorcizare include capturarea demonului interior într-o oglindă, și aruncarea acesteia pe fereastră. Apare în film și detectivul de poliție Angela Dodson (Rachel Weisz), profund tulburată în legătură cu sora ei geamănă, recent internată într-o instituție pentru boli mentale și care se pare că s-a sinucis. Angela însă știe că sora sa a fost o bună catolică, și că nu și-ar fi pus niciodată capăt vieții, așa că bănuiește că aceasta a fost ucisă.

Atunci când Angela îl abordează pe un preot pentru a-și înmormânta cum se cuvine sora, acesta îi spune un "nu" amabil dar ferm. Ea aude despre Constantine, așa că îl caută, și îi expune cazul ei. Constantine tocmai a aflat că ar putea să mai aibă puțin timp de trăit, și este reticent în a o ajuta, dar ea îl convinge în cele din urmă. "Raiul și iadul sunt chiar aici", îi spune el Angelei. "Îngerii și demonii nu pot să treacă, dar există metiși". Aceștia sunt creaturi care arată ca oamenii dar sunt, de fapt, de partea lui Dumnezeu sau a diavolului. Încă de copil, Constantine a avut capacitatea stranie de a-i vedea, și atunci când șocurile electrice au eșuat în a-l "vindeca", a încercat să se sinucidă. El speră ca scoțând demoni să obțină puncte roșii pentru rai.

Constantine are un ucenic de încredere, Chaz (Shia LaBeouf), care și-ar dori să facă mai multe decât doar să conducă mașina. Un expert ocult, Beeman (Max Baker), îl înzestrează pe Constantine cu cele mai noi arme de înfrângere a demonilor. Un alt personaj este pr. Hennesy, un preot tulburat (Pruitt Taylor Vince), un alcoolic abstinent care se teme de o recădere. El poartă la gât o amuletă pentru alungarea spiritelor rele, iar atunci când este convins să renunțe la ea, are parte de mari necazuri. Constantine frecventează un bar, condus de Midnite (Djimon Hounsou), care are un partener sinistru pe nume Balthazaar (Gavin Rossdale), un acolit al diavolului.

Nici unul dintre apropiații lui Constantine nu crede că este posibil ca demoni în toată regula să se manifeste pe pământ, dar el știe mai bine. După ce a fost atacat de un demon adevărat într-o noapte ploioasă - înfățișat prin efecte speciale înfricoșătoare - începe să intuiască faptul că demonii ar fi gata să pătrundă în lumea noastră în toată grozăvia lor. Constantine îi spune Angelei că ar trebui să afle dacă Isabel este într-adevăr în iad. Cu ajutorul unei pisici, el reușește să facă o călătorie în iad, reprezentată în modul tradițional - o mulțime de creaturi roșii, înspăimântătoare, și de trupuri chircite de durere. Mai târziu, Angela mărturisește că sora ei avea puterea de a vedea lucruri stranii, și ea la rândul ei o poate face, deși a refuzat să accepte acest lucru toată viața.

Filmul conține multă violență grafică cu scene sângeroase, limbaj necizelat, și scene profanatoare. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.