Roluri principale:Morgan Freeman, Clint Eastwood, Hilary Swank
Gen:Dramă, Romantic
Durata:137
Rating:O (AP-13)
Producător:Lakeshore Entertainment
Premiera în România:25.03.2005

Deși filmul "O fată de milioane" ("Million Dollar Baby"), câștigător al mai multor Premii Globul de Aur și Oscar, beneficiază de interpretări de categorie grea din partea lui Clint Eastwood, Hilary Swank și Morgan Freeman, și de un scenariu deosebit scris de Paul Haggis ca adaptare a unei nuvele a autorului catolic irlandez F.X. Toole, finalul său este problematic din punct de vedere moral.

"O fată de milioane" îl are în centru pe Frankie Dunn (Eastwood), antrenor și manager care, între lecturi din Yeats și discuții spirituale cu preotul său paroh (Brian O'Byrne), conduce o sală de box. Chinuit de greșeli din trecut, care - din motive ce rămân necunoscute - au făcut să se înstrăineze de fiica sa adultă, Dunn își găsește salvarea în transformarea unei agresive dar hotărâte fete, Maggie (Swank), într-o luptătoare competitivă, pentru ca eforturile lui să fie însă zădărnicite de o tragedie.

Prima parte a filmului este un "Rocky" în variantă feminină. Maggie vine la sala de box a lui Dunn cu dorința de a se lupta și cu un talent brut, dar cu abilități pugilistice slabe. Dunn îi spune că sălile de box nu sunt pentru fete, și refuză să o antreneze. Fără a se descuraja, ea se antrenează doar la sacii cei mai grei, suplimentându-și antrenamentele solo cu frânturi de sfaturi primite după orele de lucru de la Scrap (Freeman), un fost luptător a cărui îndelungată prietenie cu cu Dunn este de asemenea marcată de tragedie.

Atunci când campionul în devenire pe care îl antrenează Dunn semnează un contract cu un alt manager, de ciudă Dunn acceptă să o preia pe Maggie ca următoarea - și poate ultima - lui șansă de reușită profesională și personală. Povestea ia însă o întorsătură tulburătoare în partea a doua, devenind o meditație sumbră asupra sinuciderii asistate. Ca regizor, Eastwood nu este străin de povești întunecate care ridică probleme morale complexe - și aceasta se termină într-o notă fatalistă.

În centrul poveștii se află relația dintre Dunn și Maggie. Maggie se vede pe sine ca un "rebut", și așteaptă de la Dunn susținerea după care ea tânjește cu atâta disperare, și care îi este refuzată de propria ei mamă. Dunn, un catolic practicant care participă zilnic la Liturghie, a avut, de asemenea, eșecuri; are nevoie de Maggie la fel de mult cât are ea nevoie de el.

Filmul este plin de violență de pe ringul de box, nefiind totuși doar un alt film cu bătăi. În realitate, tema lui nu este atât boxul cât lupta morală din arena sufletului uman. Referitor la eutanasie, filmul nu este o polemică în favoarea sinuciderii asistate. Durerea și dezolarea celor implicați este extrem de evidentă. Totuși, în ciuda frământărilor sufletești care îl preced, actul în sine este prezentat ca unul de un eroism șovăitor. Și ținând cont de circumstanțele cumplite, compasiunea noastră umană ar putea aduce argumente în favoarea unei astfel de decizii greșite, dar credința ne împiedică să acceptăm faptul că, în acest caz, scopurile cele mai bine intenționate ar justifica mijlocul ales: suprimarea unei vieți.

Datorită unei prezentări permisive în cele din urmă a eutanasiei, cantității mari de violență pe ringul de box, limbajului necizelat și vulgar pe alocuri, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.