Regia:John Duigan
Roluri principale:Charlize Theron, Penelope Cruz, Stuart Townsend
Gen:Dramă, Romantic, Război
Durata:
Producător:Magna Films
Premiera în România:18.03.2005

În "Cu capul în nori" ("Head in the Clouds") (Sony Classics), regizorul-scenarist John Duigan încearcă să imite poveștile de dragoste de modă veche, însă filmul este departe de "Adio arme", "Pacientul englez" sau "Dr. Zhivago", alte povești în care relația de iubire dintre cei doi este zădărnicită de desfășurarea evenimentelor din lume.

Acțiunea începe în anii 1930 la Universitatea Cambridge, când libertina Gilda (Charlize Theron) se adăpostește de ploaie în camera studentului Guy (Stuart Townsend), un irlandez modest cu bursă. Ea are o relație cu un profesor de aici, așa că noaptea pe care o petrece cu Guy este castă, deși există o atracție imediată. Nu după mult timp însă ei încep o relație, care se va relua după ce Gilda se mută în Paris unde încearcă să se facă cunoscută ca fotograf. Ea locuiește împreună cu Mia (Penelope Cruz), din Spania, model și uneori stripteusă, și are diferiți iubiți. Guy se mută împreună cu ele ca iubitul Gildei.

Gildei îi pasă doar de fericirea ei, de aranjamentul ei confortabil cu Guy și Mia, și de propria ei carieră, dar atât Guy cât și Mia au mai multă coștiință socială, astfel că în cele din urmă Guy se decide să meargă în Spania pentru a sprijini armata republicană și a lupta împotriva fascismului, în timp ce Mia alege să se întoarcă și ea aici pentru a deveni infirmieră. Gilda se simte trădată și abandonată de cei doi. Ea le spune că ar trebui să înceteze să se simtă vinovați pentru problemele din lume.

În mod inevitabil, drumurile lui Guy și al Miei se întâlnesc în Spania, și, desigur, cei doi au relații sexuale. "Ar fi încântată", declară Mia despre Gilda, replică emblematică pentru concepțiile imorale ale acestor personaje. Mai târziu, Guy devine spion pentru serviciile britanice și activează în clandestinitate în Parisul aflat sub ocupație nazistă, în timp ce Gilda, care nu l-a mai acceptat înapoi, are ca un iubit un ofițer nazist (Thomas Kretschmann). Spre surprinderea lui Guy, ea îi salvează la un moment dat viața dintr-o ambuscadă plănuită de germani, ajungând însă ca propria ei viață să fie în pericol.

Mai multe dintre întâlnirile dintre Guy și Gilda sunt foarte pasionale, deși nu există multă nuditate, cu excepția unei scene din cada de baie. Datorită atitudinii generale libertine față de sex, relațiilor sexuale intense, limbajului uneori vulgar, nudității, sadomasochismului, torturii, scenelor sângeroase sau vulgare, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.