Regia:Joel Schumacher
Roluri principale:Gerard Butler, Emmy Rossum
Gen:Dramă, Muzical, Romantic
Durata:143
Producător:Joel Schumacher Productions
Premiera în România:18.03.2005

Piesa de teatru "Fantoma de la operă" a lui Andrew Lloyd Webber, după romanul original al lui Gaston Leroux, ajunge în sfârșit pe marile ecrane după 18 ani, din mâinile regizorului Joel Schumacher, care a realizat o fidelă și atractivă versiune a acestei piese de succes mondial. Scena de început este o licitație într-o sală de operă din Paris, la mulți ani după desfășurarea evenimentelor principale ale poveștii. Dezvelirea "faimosului candelabru" și înalțarea lui la tavan, în toată spledoarea sa, este un moment cinematic impresionant, sala de operă fiind transformată puțin câte puțin de la alb-negrul scenei din prezent la culorile splendide ale trecutului.

Acțiunea se petrece în anul 1870; teatrul se află sub amenințarea unei desfigurate fantome mascate (Gerard Butler), care cere ca loja 5 să fie întotdeauna liberă, și să i se plătească lunar un salariu. Când începe acțiunea, o nouă echipă de conducere (Simon Callow și Ciaran Hinds) preia opera. Christine Daae (Emmy Rossum), o sensibilă tânără soprană, este instruită de o misterioasă voce fără trup, despre care ea presupune că este fantoma iubitului ei tată decedat. De fapt, este Fantoma, care îi cântă din spatele oglinzii din cabina ei.

Raoul, Viconte de Chagny (Patrick Wilson), este prezentat ca noul patron al companiei, și el o recunoaște pe Christine ca prietenă a sa din copilărie. Fantoma reușește să facă astfel încât temperamentala divă Carlotta (Minnie Driver) să fie dată afară din operă, iar Christine să fie pusă în locul ei. Christine are într-adevăr cu succes în rolul Carlottei. După triumful ei, între Christine și Raoul are loc o întâlnire romantică, dar mai târziu, Fantoma iese din oglindă, și o ademenește pe Christine înmărmurită în lăcașul său subteran. La un moment dat ea vrea să îi dea jos masca, ceea ce dezlănțuie furia Fantomei. Christine revine în cele din urmă la lumea de afară, unde povestea ei de iubire cu Raoul înflorește, în timp ce Fantoma ascultă totul cu invidie.

Povestea de dragoste iese mai mult în evidență față de aspectele înspăimântătoare ale poveștii, reducând astfel din tensiune. Decorurile sunt minunate, cu o splendidă atenție la detalii. Filmul conține nuditate pasageră, câteva expresii necizelate și puțină violență. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.