Regia:Gore Verbinski
Roluri principale:Johnny Depp, Orlando Bloom, Geoffrey Rush, Keira Knightley
Gen:Acțiune, Aventuri, Comedie
Durata:130
Producător:Jerry Bruckheimer Films, Walt Disney Pictures
Premiera în România:26.09.2003

Cei care au avut vreodată ocazia să meargă într-un parc Disneyland își amintesc desigur circuitul "Pirații din Caraibe". Acum se pare că la Hollywood nu prea mai există idei noi: se apelează la vechi seriale de televiziune sau la benzi desenate, sau, mai nou, la circuite din parcuri de distracție. Astfel că filmul ar putea fi trecut ușor cu vederea; și totuși, faptul că în distribuție apare Johnny Depp, atrage atenția.

Filmul este o invitație la a fi din nou copii, la vârsta când ne imaginam că suntem pirați. Acțiunea se deschide pe o fregată britanică ce se îndreaptă spre Port Royal. La bord se află și nou numitul guvernator (Jonathan Pryce) și fetița sa Elizabeth. Ei întâlnesc o navă în flăcări, ce fusese atacată de pirați. Îl primesc pe navă pe singurul supraviețuitor, Will Turner. Băiatul strânge în mână un vechi medalion de aur cu inscripții ciudate, pe care, fascinată, Elizabeth i-l confiscă.

Acțiunea se mută apoi după câțiva ani. Elizabeth (Keira Knightley), care a crescut între timp, locuiește încă cu tatăl ei, păstrând suvenirul exotic la loc sigur. Deși logodită cu îngâmfatul Commodore Norrington (Jack Davenport), ea se îndrăgostește în secret de Will (Orlando Bloom), care a devenit un chipeș dar umil fierar, talentat la scrimă, pe care condiția sa socială îl împiedică să își exprime adevăratele sentimente pentru aristocrata Elizabeth.

Filmul este construit pe o străveche formulă de poveste de dragoste în care prințesa, destinată prințului, se îndrăgostește în schimb de cel sărac. Dar prințesa, în acest caz fiica guvernatorului Knightley, este răpită de o bandă de pirați siniștri. Will Turner (Bloom) trebuie să facă un pact cu căpitanul Jack Sparrow (Depp) pentru a-și salva iubita. Cu ajutorul lui Sparrow, Turner îi urmărește pe pirații răpitori prin Marea Caraibelor, în timp ce tatăl fetei îl urmărește pe Turner, care a furat cea mai rapidă navă din flota regală. Undeva pe drum, un pirat se schimbă și redevine bun. Într-un fel...

Căpitanul piraților care au răpit-o pe Elizabeth este Barbossa (Geoffrey Rush), fost secund al lui Sparrow. Aflăm la un moment dat că Barbossa, un pirat atât de infam încât "iadul l-a dat afară", a furat Perla Neagră de la Sparrow. Împreună cu echipajul său rebel, Barbossa a jefuit multe comori, inclusiv o ladă cu aur aztec asupra căruia zeii păgâni au pus un blestem, condamnându-l pe el și pe oamenii săi să rătăcească pentru totdeauna pe mări ca suflete nemuritoare - lumina lunii îi dezvăluie a fi schelete în diferite stadii de descompunere.

Vraja nu poate fi ruptă până nu restituie întreaga pradă blestemată și nu plătesc o răscumpărare cu sânge. Singura piesă care le lipsea piraților fantomă era cea care atârna de lanț în jurul frumosului gât al Elizabethei.

"Pirații din Caraibe" nu este un film extraordinar, dar vizionarea lui poate fi un mod interesant și atractiv de petrecere a timpului liber. Părinții trebuie să fie avertizați că filmul conține câteva scene înfricoșătoare care îi pot tulbura pe copii. Violența din film implică în cea mai mare parte dueluri - deși sunt și câteva scene de spânzurătoare. Acțiunea și umorul din film sunt bine echilibrate. Mult umor este generat de ridiculizarea unor clișee din lumea piraților și de abilitatea capricioasă de a nu se lua prea în serios pe sine însuși.

Datorită înlănțuirii de scene de acțiuni și aventuri violente, unor efecte speciale înspăimântătoare și umorului oarecum dezmățat, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică este obligatoriu acordul părinților și interzis sub 13 ani.