Alfie

Regia:Charles Shyer
Roluri principale:Jude Law, Omar Epps
Durata:103
Producător:Paramount Pictures
Premiera în România:11.03.2005

Filmul "Alfie" al lui Charles Shyer, cu acțiunea amplasată în New York, este un remake filmului britanic din 1966, cu Michael Caine în rolul principal. Interpretarea dată de Jude Law acestui personaj, într-o poveste adusă în zilele noastre, este reușită. Alfie este un afemeiat egoist, fără regrete, care - așa cum se confirmă în monologurile sale în fața camerei - savurează fiecare nouă cucerire. Specialitatea lui este aceea de a intra și a ieși din viețile femeilor, admițând că intenția lui este de a se culca cu ele. După ce își atinge scopul, găsește motive pentru a nu-și lua angajamente față de ele, părăsindu-le rănite în timp ce el trece la următorul chip frumos.

În lista cuceririlor sale intră iubita lui mai mult sau mai puțin stabilă, o mamă singură (Marisa Tomei); o casnică nefericită (Jane Krakowski); o fată ușuratică (Sienna Miller) pe care el o părăsește fără milă, chiar după ce ea își pune în ordine viața; o matroană bogată (Susan Sarandon, care arată tot mai mult ca Bette Davis cu fiecare film); și Lonette (Nia Long), iubita celui mai bun prieten al lui (Omar Epps). Teama de cancer îl face să se oprească pentru scurt timp, și începe să reflecteze asupra adevăratelor valori ale vieții. Însă de îndată ce se dovedește că este sănătos, se reîntoarce la modul său cuceritor de a fi.

Lucrurile iau însă o întorsătură gravă atunci are o aventură cu Lonette, iubita prietenului său, Marlon. Lonette îi mărturisește că e însărcinată, și el o însoțește pentru un avort. Atunci când iese din clinica de avorturi și Alfie o întreabă cum se simte, ea îi răspunde: "Goală", iar Alfie își plânge fiul pe care nu îl va vedea niciodată. O întorsătură neașteptată pe care o ia filmul întărește plângerea lui. În final ajunge din nou să își reexamineze întreaga viață. Law este impresionant în transformarea care are loc. Goliciunea stilului său de viață hedonist este bine redată pe măsură ce înaintează povestea. Rezultatul este o poveste cu tâlc moral - Alfie culege ceea ce a semănat.

Datorită limbajului uneori necizelat și vulgar, puternicului conținut sexual - atât explicit cât și sugerat -, nudității și folosirii drogurilor, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.