Regia:Rob Bowman
Roluri principale:Jennifer Garner
Gen:Acțiune, Aventuri, Dramă
Durata:97
Producător:20th Century Fox
Premiera în România:11.03.2005

"Elektra" (20th Century Fox) este un film nu tocmai "elektrizant", bazat pe benzile desenate ale lui Marvel Comics. Personajul principal, interpretat de Jennifer Garner (cunoscută din serialul "Alias"), este o femeie fatală, luptătoare cu sabia, care dă peste cap un supra-puternic sindicat al crimei atunci când decide să nu își respecte instinctele asasine ci să își protejeze cele două ține - o tânără (Kirsten Prout) și pe tatăl ei (Goran Visnjic) - pe care are fi trebuit să le execute.

Terence Stamp îl interpretează pe Stick, un învățător orb care o instruiește pe Elektra în arta războiului. Jennifer Garner ar fi trebuit să lumineze filmul, dar din păcate rolul ei constă în a umbla semeață în costumul ei, lovind în stânga și în dreapta, încercând pe fundal să ne ofere un conflict moral care o macină. Ea reia rolul pe care l-a jucat în 2003, în la fel de posacul "Daredevil", alături de Ben Affleck, film în care personajul ei se îndrăgostea de partenerul costumat, Matt Murdock.

Specific genului, trecutul misterios al super-eroului ne este prezentat prin flashback-uri, iar Elektra nu face excepție. După ce a fost rănită mortal, ea este adusă la viață de Stick. Devine un excelent asasin plătit, care nu întreabă, trăiește doar ca să ucidă. Când însă ajunge să primească ordin să îi ucidă pe cei doi, tată și fiică, ceva se întâmplă în/cu ea. Organizația pentru care trebuia să îi execute, "The Hand", începe să o urmărească. Se evidențiază două forțe: "The Chaste", trupa de super-eroi ai lui Stick, cei buni, și "The Hand", organizația criminală, cei răi. Aceștia din urmă sunt conduși de Kirigi (Will Yun Lee). Kirigi are patru demoni formidabili: Typhoid, Stone, Kinkou and Tattoo.

Dacă ați văzut Blade III atunci știți și Elektra, doar că decorul nu este orașul (gri, metalizat, întunecat), ci o lume naturală (cu cer, păduri, lacuri, câmpii). Pentru aceste filmări s-a folosit minunata zonă de lângă Vancouver. Dar decorul nu este suficient să salveze filmul. Dialogul sec și complotul neclar completează eșecul filmului.

Filmul include multă violență stilizată, scene dure precum decapitări (care nu sunt prezentate direct), teme morale ambigue, sărut senzual între persoane de același sex, limbaj grosolan și o blasfemie, drept pentru care Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.